Un copil cu tulburări de spectru autist s-a făcut remarcat la Evaluarea Națională de anul acesta, obținând o medie de peste 9.50. Cu puțin timp în urmă, băiatul a fost victima bullying-ului colegilor care nu ratau nicio ocazie să-l umilească. Mihai, tatăl copilului, a povestit momentele grele pe care a reușit să le depășească băiatul în cei opt ani de școală.
„Povestea începe undeva acum 13 ani când a fost prima dată diagnosticat la spitalul Obregia. Au urmat 6 ani de terapie cu 2 terapeuți diferiți, aproape în fiecare zi. Înainte să intre în clasa 1 toată lumea a spus că nu mai e nevoie de terapie și poate merge la o școală normală. Este o tulburare de spectru autist înalt funcțional care se recuperează”, a povestit Mihai la Gândul Live.
Odată cu începerea școlii, băiatul a devenit victima colegilor săi. Primul moment de manifestare a bullying-ului a fost în clasa I când mai mulți elevi l-au ținut în timp ce unul i-a dat pantalonii jos în fața clasei: „Am strâns din dinți. Nu a știut nimeni că are probleme speciale. A aflat un pic mai târziu și doamna învățătoare. Am trecut peste, au fost mustrați colegii respectivi, au fost chemați părinții”, a povestit tatăl, care a menționat că și-a dorit ca situația specială a elevului să rămână secretă, pentru ca profesorii să nu-i ofere un tratament preferențial. Dar bullying-ul nu s-a oprit aici. „La finalul clasei a patra de 7-8 ori a tot fost lovit. Am sunat învățătoarea”, a povestit bărbatul.
La finalul clasei a patra, băiatul a obținut rezultate foarte bune la evaluarea pe care a terminat-o în aproximativ 15 minute. După clasele primare, a urmat gimnaziul, la începutul căruia colegii au continuat să-l lovească și să-l umilească pe copil.
„Aproape toți colegii începând cu clasa a cincea fie îl loveau, fie îl împingeau, fie îi aruncau cărțile pe jos. Vă dați seama cum mă simțeam când mă întrebau pe mine ce au cu el. Își găseau momente când nu erau practic profesorii pe fază. Nu prea ieșea în pauză. A fost aproape să fie și băgat cu capul în wc de un coleg, dar un profesor a aflat și a fugit foarte repede la toaletă”.
Părinții au evitat să-i ia băiatului un smartphone, pentru a evita apariția cyberbullying-ului, însă diriginta, care nu știa de situația specială a băiatului, a insistat să primească un telefon pentru a putea face parte din grupul de WhatsApp al clasei. Teama părinților s-a adeverit. Pe grupul paralel de WhatsApp al clasei, toată lumea vorbea și îl trata ca și cum ar fi fost un elev cu rezultate slabe, chiar dacă în realitate el avea performanțe deosebite: Făcea înot cu rezultate destul de bune a făcut șah, are 2 competiții castigate de șah”, a povestit Mihai.
Spre sfârșitul gimnaziului situația s-a mai liniștit și colegii au încetat în a-l mai face victima bullying-ului: „El nu poartă pica. Este un copil de aur. Este perfectul meu imperfect. Îi e dor de colegii lui, din păcate cu pandemia asta nu au putut să-și facă un banchet. Acum pe final de clasa a opta lucrurile s-au mai liniștit, copiii s-au mai mărit și probabil au conștientizat ce au de făcut”.
În ciuda problemelor pe care le-a întâmpinat în cei opt ani de școală, copilul a realizat performanțe. La finalul gimnaziului a obținut o notă lăudabilă la Evaluarea Națională. Va urma un liceu de top, unde cu siguranță are șanse să intre cu media sa de peste 9,50. „Are abilități în zona în zona matematică, fizică, informatică, vom vedea la sfârșitul liceului dacă va urma o facultate în străinătate”, a declarat Mihai, tatăl unui copil cu tulburări de spectru autist.