Prima pagină » Gândul Live! » GÂNDUL LIVE. Psiholog: Cum trebuie părinții să gestioneze perioada în care copiii nu merg la școală: „Baza oricărui proces de învățare este legătura emoțională între copil-profesori-colegi”

GÂNDUL LIVE. Psiholog: Cum trebuie părinții să gestioneze perioada în care copiii nu merg la școală: „Baza oricărui proces de învățare este legătura emoțională între copil-profesori-colegi”

Părinții au un rol extrem de important în a-i face pe copii să treacă mai ușor peste această perioadă în care ei nu merg la școală și nu socializează cu profesorii și prietenii, a explicat psihologul Keren Rosner la Gândul Live.

Într-o perioadă în care criza sanitară a fost urmată de una psihologică, părinții au datoria de a le oferi explicații copiilor, de a-i ajuta la lecții și de a le distrage atenția. Totuși, părinții sunt și ei oameni cu nevoi și sentimente. În momentul în care unul dintre părinți clachează, este firesc să nu încerce să-și mascheze starea, dar celălat părinte trbuie să-i explice copilului ce se întâmplă.

„Această perioadă a adus și o criză psihologică. Ne-a schimbat modul cum trăim. Aceste schimbări pot face rău copilului, să-l deruteze. Ca părinți, trebuie să-i inducem un sentiment de normalitate. Noi ca adulți cred că am mai trăit tranzacții provocatoare. Să apelăm la umorul, amuzamentul și activitățile care să distragă atenția de la problemele bolii”.

Psihologul spune că lipsa mersului la școală îi afectează emotional pe copiii cărora le lipsește socializarea cu profesorii și colegii:

„Provocarea cea mai mare e școala. În curând copiii vor putea să iasă în parc, însă, baza oricărui proces de învățare este legătura emoțională între copil-profesori-colegi. Am găsit acest surogat online însă nevoia copilului de socializare e stringentă. Copiii doresc să-și întâlnească colegii”.

„Părintele trebuie să fie disponibil emoțional și cu explicații”

În timp ce copiii mai mici sunt fericiți să petreacă mai mult timp cu părinții și nu consideră că această perioadă este una dificilă, copiii mai mari trebuie supravegheați în ceea ce privește disciplina academică, spune psihologul:

„Dacă este vorba despre copii mici, ei au trecut foarte bine pentru că au petrecut timp cu părinții lor și a fost o bucurie pentru ei. Trebuie să avem grijă ca această legătură să nu fie atât de strânsă încât copilul să nu-și dorească  să se termine Ei sunt foarte ușor manipulabili. Pentru copiii mai mari ar trebui ca părintele să impună o disciplină academică pentru că pierde ritumul și s-ar putea să-I fie greu să revin la program școlar”.

Psihologul a atras atenția asupra faptului că în momentul în care părinții clachează trebuie să fie onști cu sentimentele lor, dar în același timp trebuie să le ofere explicații copiilor:

„Părintele trebuie să fie disponibil emoțional și cu explicații. Să nu trăiască părintele această perioadă ca fiind gravă pentru că-i va induce acest sentiment părintelui. Trebuie să fim onești în fața copilului și trebui să-i explicăm că părintele trăiește emotional, dar aceste stări sunt trecătoare și totul va fi bine. Părinții trebuie să se susțină reciproc. Părintele care este într-o stare mai bună trebuie să-i explice copilului de ce celălat părinte are o perioadă mai grea”, a declarant psihologul la Gândul Live.