Prima pagină » Gândul Live! » GÂNDUL LIVE. Specialist în infrastructură, strategie pentru deblocarea traficului pe Valea Prahovei

GÂNDUL LIVE. Specialist în infrastructură, strategie pentru deblocarea traficului pe Valea Prahovei

Mihai David, specialist în infrastructură, intervenție la Gândul Live

Mihai David, specialist în infrastructură, reprezentant al Asociației Construim România, a detaliat una dintre propunerile cuprinse în strategia de dezvoltare a Văii Prahovei și reducere a traficului în această zona, una dintre cele mai traficate în sezonul estival.

După ce peste 15.000 de români și-au petrecut ziua de Rusalii pe litoralul românesc și, implicit, multe ore în coloană în traficul de pe Autostrada Soarelui, Mihai David, specialist în intrastructură, a trecut în revistă principalele probleme și o parte din soluțiile propuse de asociația pe care o reprezintă, Construim România.

„Aglomerația din acest weekend nu a fost foarte ridicată, comparativ cu cea de la 1 iunie este superioarî, dar față de cea de anii trecuți este inferioară. Într-adevăr, există câteva probleme punctuale, au făcut, totuși, foarte bine, că în perioada stării de urgență au reușit să mărească ritmul de reabilitări pe A2, astfel de la 15 septembrie, vor avea de reabilitat doar 30 de kilometri, așa că trebuie să vedem și lucrurile pozitive”, a afirmat Mihai David, la Gândul Live.

„Vorbim de o cadențare, să avem tren la fiecare 15 – 20 de minute”

„Când vorbim de trafic aglomerat în România în perioada sezonului estival vorbim, cu dedicație, aș putea spune, de patru fluxuri, blocaje. Unul este acest București – Constanța – Mangalia, al doilea este București – Brașov – Valea Prahovei, bine cunoscută, și în ultimii ani s-a manifestat trafic crescut pe timpul verii pe relația Cluj – Sibiu și proaspăta autostradă între Deva și Sibiu”, a detaliat specialistul.

Potrivit lui Mihai David, Asociația Construim Romania a propus o strategie pentru dezvoltarea Văii Prahovei și reducerea traficului și pot ar putea fi luate destul de rapid măsuri. „Probabil cea mai la îndemână, dat fiind că avem reabilitat coridorul feroviar sau magistrala feroviară București – Brașov, până la Predeal de fapt, și București – Constanța, deci ambele fluxuri aglomerate, sunt reabilitate. Din păcate nu există un program feroviar. Vorbim de o cadențare pe care noi am propus-o, să avem tren la fiecare 15 – 20 de minute. Când ajungi în gară, să nu fi stresat că nu prinzi trenul, ci să știi că la fiecare 20 de minute o să ai un tren care te va duce la Brașov, la București, la Constanța. Asta va muta foarte multă lume din autoturism”, a explicat Mihai David.

„Avem destule exemple în vest pe care putem să le punem în aplicare. Noi am trimis către guvernul anterior și o să trimitem și către cel actual, această strategie pe care am gândit-o. Eu zic că poate fi pusă în aplicare destul de ușor, cel puțin câteva puncte de acolo. Momentan, pentru Valea Prahovei nu se pot face mai multe, pentru Constanța – A2, după reabilitare nu ar mai trebui să fie probleme de anul viitor”, a conchis specialistul.

Lucian Bode a promis că nu vor mai fi blocaje

După situația de ieri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a spus că în sezonul estival din acest an nu vor exista lucrări de întreținere pe Autostrada Soarelui, astfel că nu vor exista blocaje pe drumul către și dinspre mare din această cauză.

„Noi, în acest an, avem programate lucrări periodice de întreținere (…) pe 65 de kilometri, din cei 230 de kilometri de Autostradă a Soarelelui. Până în acest moment, în cinci luni, am reușit să finalizăm 33 de km de lucrări de întreținere pe acest tronson de autostradă. Eu le-am transmis foarte clar celor de la Compania de Drumuri că nu mai vreau să văd blocaje pe A2 cauzate de lucrări în plin sezon estival ”, a spus, luni, Lucian Bode.

Potrivit lui Lucian Bode, marcajele pe Autostradă vor fi finalizate la finalul acestei săptămâni și „rămân aproximativ 30 de kilometri la care se va interveni după data de 15 septembrie”.

Recomandarea video

Mediafax
Discuții la Cotroceni între Nicușor Dan și magistrații care au decis să vorbească public despre problemele din Justiție
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Peste cine a dat Tudor Chirilă la metrou, după scandalul iscat de câștigarea Alessiei Pop la Vocea României. Ce s-a întâmplat pe loc?
Prosport.ro
Mădălina Ghenea, apariție de neratat. Imaginile care le-au tăiat respirația italienilor
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Cozonac tradițional românesc. Rețeta perfectă pentru sărbătorile de iarnă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Val de concedieri în fabricile auto din vestul țării. Motivul pentru care mii de oameni vor rămâne fără slujbe în viitorul apropi
Cancan.ro
Ninge abundent de Crăciun! ANM a schimbat radical prognoza: zonele din România unde iarna își intră în drepturi
Ce se întâmplă doctore
Cum își păstrează silueta Iulia Vântur. Ce bea în fiecare dimineață? ”Cred că acesta este secretul până la urmă”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mii de șoferi nevinovați au fost amendați din cauza unui radar defect. A funcționat așa timp de 4 ani
Descopera.ro
Caietele secrete ale unui mare om de știință au fost dezvăluite
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Dezamăgirea modifică chimia creierului și comportamentul, arată un studiu efectuat pe șoareci