Natașa Alina Culea, realizatorul emisiunii „BookMedia”, la A7TV, ne destăinuie din experiența sa ca moderator, convingând urmăritori și cititori deopotrivă să susțină piața de carte românească. „BookMedia” este o emisiune educativă, nu în sensul dogmatic, ci cultural accesibil și agreabil prezentată. Prin intermediul emisiunii se încurajează cititul, se recomandă cele mai bune titluri, se susține piața de carte românească și se recompensează telespectatorii cu concursuri periodice, cu premii în pachete de cărți – oferite de partenerii noștri din piața editorială românească.
„Fără să exagerez o clipă, vă spun din start că „BookMedia” este o emisiune curajoasă! Cred că știm destul de bine situația pieței de carte din România și nu mai surprinde pe nimeni faptul că suntem în coada Europei în ceea ce privește vânzarea de carte. Îngrijorător? Da! Și nu de ieri, de azi… Ei bine, vorbim de o emisiune TV care pune cărțile în prim plan, o emisiune agreabil-educativă. Mai este nevoie să menționez cât de puțin este luat în seamă acest aspect de către media – în general? „BookMedia” reprezintă pentru mine un pod sau sfânta cale de mijloc, deoarece ea îmbină elementele culturale, literare și educative cu o prezentare ademenitoare, invitați cu povești interesante și un concurs cu cărți desfășurat săptămânal. Să nu citești de drag așa? Vreau să evit dogmatismul, exprimarea prețioasă, prolixă.
Îmi doresc, știu cât de ambițios sună, ca românii să citească, să redescopere această bucurie a sufletului. Am mai spus, cartea este prietena noastră erudită, cea care ne așteaptă cuminte în raft, să o răsfoim și să ne țină companie.
Cred că atunci când ajung să vorbesc despre cărți nu mă pot abține de la sentimentalisme. Până la urmă, a fost prima mea iubire.
Începutul, emisiunea pilot, a fost, poate, cel mai solicitant lucru din viața mea. Nu știam cât este de greu să fii gazdă, TV host, până atunci am fost doar invitată la diverse emisiuni TV, unele live, sau la radio.
La un moment dat chiar aș fi vrut să-mi dau jos pantofii din picioare și să plec acasă sau la mama, acolo unde nu-mi zice nimeni ce să fac. Acum este amuzant, atunci nu prea era. M-a oprit doar ambiția mea de a nu refuza niciuna dintre experiențele vieții, crezând sincer că un scriitor trebuie să treacă prin cât mai multe ispitiri.
Și, de ce să nu recunosc, nu-mi place să pierd. Nu joc niciun fel de joc niciodată (scrabble, șah), dar îmi place să mă joc cu viața, îmi plac mizele mari. Din fericire, am fost ajutată de o echipă de profesioniști, de la A7TV, care, ca și mine, nu renunță decât atunci când rezultatul este pe măsura așteptărilor.
La prima ediție l-am invitat pe Luca Dinulescu, din partea editurii RAO, care este și scriitor; am vorbit despre noutățile editurii, despre noua carte pentru copii a lui Dan Brown și alte subiecte ce țin de piața editorială, cu o persoană avizată să formuleze opinii în legătură cu ea. La a doua ediție l-am invitat pe avocatul, scriitorul și rectorul Mihai Adrian Hotca cu care am discutat, printre altele și despre controversata carte a lui Carlo M. Cipolla „Legile fundamentale ale imbecilității umane”. A urmat Maria Timuc, scriitoare și numită în presă „Doctor de suflete”, cu care am atins subiecte mai sensibile sau doar mai umane, privind iertarea, iubirea, mânia… Iubesc felul în care evoluează emisiunea „BookMedia”, tot proiectul acesta inițial visător.
Ce își propune „BookMedia”? Să susțină piața de carte, autorii români și literatura care elevează. Voi face tot posibilul, și aici puteți să mă credeți pe cuvânt, să aducem valorile în față, nu ceea ce se promovează fără discernământ.
Sper să ne urmăriți cu drag!”