Prima pagină » Gânduri printre cărți » Platforma online Penman.ro, „revoluția” pieței de content writing

Platforma online Penman.ro, „revoluția” pieței de content writing

Platforma online Penman.ro, „revoluția” pieței de content writing

Lansată recent, platforma care dorește să revoluționeze piața de content writing din România, oferă posibilitatea directă a colaborării la distanță, între creatorii de conținut și beneficiari, fie ei oameni de afaceri, agenții sau persoane private. Ca să înțelegem ce este și ce vrea penman.ro, trebuie să detaliem puțin. Ce este penman.ro?

2020 a fost un an al schimbării și nu doar pentru România așa că acesta a fost și momentul în care oamenii au realizat că au nevoie de idei noi, de alternative și soluții concrete. Prezentă de scurt timp în mediul online, platforma a reușit să adune peste 50 de content writeri dispuși să își ofere serviciile și să își perfecționeze abilitățile precum și alți câțiva zeci de clienți care au nevoie de aceste servicii.

Penman.ro este o platforma complet automatizată care are ca scop principal intermedierea serviciilor de content writing din România. Indiferent de domeniul despre care vorbim, prin intermediul platformei online, crearea unui conținut de valoare va fi mai simplă și ușor de obținut.

Cui i se adresează platforma penman.ro?

În cadrul platformei se regăsesc două categorii de utilizatori: clienții și scriitorii de texte, puși față în față, în mediul virtual, având la îndemână toate elementele necesare.

Fie că doresc să adauge descrieri ale produselor, conținut pe blog, traducerea unor texte, conținut pentru reclame sau pur și simplu să se asigure că textul scris de ei este corect din toate punctele de vedere, clienții au acum posibilitatea de a ajunge la aceste servicii făcând o comandă în câțiva pași simpli, materialul ajungând la ei în cel mai scurt timp.

Scriitorii de texte sau content writerii, sunt cei care vor scrie textele respectând solicitările clienților, vor face traducerile sau corectarea textelor în timpul solicitat de clienți. Platforma permite înscrierea creatorilor de conținut indiferent de domeniul de activitate. Fie că vorbim de jurnaliști, academicieni, traducători, profesori, studenți, copywriteri, medici, juriști sau profesioniști din alte domenii, cu toții pot crea conținut.

Penman.ro aduce la aceeași masă aceste două categorii și le facilitează interacțiunea astfel încât clienții să fie mulțumiți de conținutul obținut iar scriitorii de răsplata muncii lor.

Cum funcționează platforma?

Concepută într-un mod cât mai simplu de utilizat, platforma online beneficiază de funcționalități care nu vor ridica probleme în momentul utilizării. Dacă utilizatorii penman.ro au întrebări, pot în orice moment să le adreseze celor aflați în spatele platformei cu ajutorul butonului de mesagerie directă. Vor primi în cel mai scurt timp răspunsuri pentru toate nelămuririle.

Platforma permite setarea unui termen prestabilit pentru realizarea unui proiect:

  • Termen de execuție ”Urgent” – în 2 ore
  • Termen de execuție ”Mediu” – în 10 ore
  • Termen de execuție ”Standard” – în 48 de ore

Clienții se pot înregistra în platformă creându-și un cont. Odată ce contul a fost creat, aceștia vor avea la dispoziție un panou care le va oferi acces deplin la serviciile penman.ro. Din panou, aceștia vor putea crea o comandă introducând informațiile solicitate precum:

  • Tipul serviciului – vor alege din listă unul dintre cele 10 tipuri de articole. Poate fi vorba despre crearea unor texte simple sau complexe, redactare SEO, descrieri ale produselor, corectarea unor texte, conținut pentru blog, texte publicitare, etc. Clienții trebuie doar să selecteze tipul serviciului dorit.
  • Grad de realizare – vor selecta dacă doresc un articol scris într-o exprimare de tip ”academic”, ”normal” sau ”comercial”. Această setare este importantă pentru atingerea scopului și obținerea materialului dorit. Dacă vorbim spre exemplu de cărți de specialitate, în care vor fi publicate aceste articole, cu siguranță acestea nu vor avea o exprimare precum cea folosită în textele distribuite pe rețelele sociale. În alte cazuri poate fi necesară cunoașterea termenilor medicali spre exemplu, sau tehnici, în funcție de domeniul abordat.
  • Numărul de cuvinte și termenul de execuție – clienții vor solicita câte cuvinte doresc să conțină textul și în cât timp să se finalizeze lucrarea. În cazul în care este solicitată corectarea unui text, vor scrie numărul de cuvinte din textul atașat. Dacă solicitarea se referă la redactarea a 2 articole a câte 500 de cuvinte, atunci vor selecta numărul total de cuvinte, adică 1000 și vor specifica în descriere sau în documentul atașat că este vorba despre 2 articole.
  • Plata comenzii – se va face în momentul în care comanda va fi lansată. Din acel moment va fi afișată pe platformă iar creatorii de conținut vor putea prelua comanda.

În panou, clienții au la dispoziție butonul ”My wallet”, un portofel virtual în care pot adăuga o sumă de bani pentru mai multe comenzi ce urmează a fi lansate sau pot opta pentru achitarea fiecărei comenzi în parte.

Alimentarea portofelului virtual cu bugetul disponibil, în vederea obținerii serviciilor dorite precum și plata comenzilor în parte, se vor face prin intermediul cardului bancar. Sistemul de calcul al serviciilor solicitate este pus la dispoziția clienților pentru ca aceștia să își poată calcula imediat prețul pentru comanda pe care urmează să o lanseze. Prețurile vor fi diferite ținând cont de solicitările clienților. Acestea pot crește dacă este cerut un termen scurt pentru livrarea lucrării sau dacă este solicitat un text complex.

Cei care au plasat comenzile au totodată dreptul de a solicita revizuirea materialului primit din partea scriitorilor iar la final, pot acorda recenzii, își pot exprima opinia cu privire la experiența avută. Nu în ultimul rând, panoul va oferi posibilitatea de a vedea în permanență istoricul tranzacțiilor efectuate la secțiunea ”Plăți” precum și informații despre scriitorii care au acceptat să realizeze lucrările. Butonul de ”Comenzi” permite afișarea unei evidențe clare asupra comenzilor făcute.

Scriitorii își vor crea la rândul lor un cont pe platforma online

Scriitorii își vor crea la rândul lor un cont pe platforma online, însă vor atașa și un exemplar al CV-ului iar aderarea lor la platformă se va face numai după ce aceasta a fost aprobată de către un administrator.

Penman.ro este potrivit pentru scriitorii care doresc să lucreze după un program de lucru flexibil și asta pentru că le este permis să aleagă proiectele în care doresc să se implice. Este cu atât mai util cu cât, au acces la toate elementele necesare într-un singur loc, pentru a duce la bun sfârșit sarcina primită.

Așa cum am specificat deja, platforma se adresează tuturor celor care doresc să scrie conținut, indiferent că se află la început de drum sau că sunt deja profesioniști în content writing, copywriting sau traduceri. Imediat după înscriere, este indicat ca scriitorii să își actualizeze informațiile de pe profil. Profilurile creatorilor de conținut vor fi vizibile momentan, doar pentru clienții cu care aleg să colaboreze.

După ce s-au familiarizat cu platforma, vor fi notificați cu privire la fiecare comandă nouă și vor avea la rândul lor, acces în panou, unde vor putea vedea activitatea desfășurată precum și plățile pentru lucrările realizate dar și recenziile primite din partea clienților. După acceptarea lucrării, setarea ca fiind în progres este importantă și asta pentru că în caz contrar, comanda va putea fi preluată de către un alt scriitor. Butonul ”începe să lucrezi” va fi activat,  iar de aici, atenția scriitorilor trebuie să fie axată pe cerințele clienților, pe crearea unui conținut de calitate și predarea proiectului la timp.

Este de asemenea important de reținut faptul că atât scriitorii cât și clienții pot păstra legătura între ei în orice moment doar prin intermediul platformei utilizând secțiunea de ”Mesaje”. Aici, vor cere și vor primi toate informațiile necesare pentru finalizarea lucrării. Proiectul încheiat va fi transmis tot în cadrul platformei către client, pentru a primi aprobarea iar dacă va fi cazul, la solicitarea clientului, se vor efectua revizuiri.

În final, scriitorii pot solicita administratorilor penman.ro transferarea încasărilor în contul bancar personal urmând pașii din secțiunea ”Cere o retragere”. Panoul va arata content writerilor comenzile în timp real în secțiunea ”Vezi cereri”, își vor putea vedea activitatea în secțiunea ”Sarcinile mele” și la fel ca în cazul clienților, scriitorii pot deveni clienți creând o comandă. În același timp, pot vedea istoricul comenzilor.

Content writerii au de asemenea un portofel virtual ”my wallet” unde pot urmări soldul acumulat sau pot plăti pentru comenzile făcute.

Ce își propun fondatorii platformei să realizeze?

Penman.ro este în continuă dezvoltare întrucât, fondatorii platformei își propun ca aceasta să devină cel mai mare marketplace complet automatizat al serviciilor de content writing din România.

Până la finalul acestui an, penman.ro își propune să adune peste 2000 de creatori de conținut care își vor găsi clienții pe platforma, 70.000 de lucrări realizate pentru peste 10.000 de solicitanți de texte din diverse domenii de activitate. Platforma online se va dezvolta treptat iar dacă în acest moment are doar funcționalități de bază, pe parcurs va dispune de funcții complexe, informează fondatorii penman.ro.

În cadrul platformei vor fi implementate funcții precum:

  • Verificarea lucrărilor pentru a evita plagierea – cu siguranță nimeni nu își dorește un conținut plagiat și asta pentru că motoarele de căutare nu agreează acest lucru și vor taxa site-urile sau blogurile care dețin astfel de texte.
  • Posibilitatea de a posta conținut direct din platformă pe rețele sociale. Această funcție va permite atât clienților să creeze postări pe rețelele sociale cât și scriitorilor, în numele clienților, dacă le este solicitat acest lucru.
  • Sistem complex de calificative pentru scriitori, care va permite clienților să aleagă cu cine doresc să colaboreze, în funcție de rezultatele content writerului. Colaborări cu platforme de marketing atât din țară cât și de pe piața europeană.

Cine sunt fondatorii penman.ro?

Ideea înființării acestei platforme aparține unor antreprenori din România care nu au stat prea mult pe gânduri și au pus bazele penman.ro imediat, cu atât mai mult cu cât, foarte multe dintre afacerile din România și-au reluat activitatea în mediul online.

Andreiași Marian este un tânăr antreprenor, specializat în dezvoltarea de soluții web astfel că realizarea platformei nu a reprezentat un impas. Neag Ovidiu este la rândul său antreprenor conducând afaceri în domeniul horeca dar și în domeniul comerțului online.

Într-un fel sau altul, fiecare a fost afectat de pandemie așa că ideile constructive sunt întotdeauna binevenite.

Cum au ajuns la ideea înființării unei astfel de platforme?

Este cunoscut faptul că apariția noului virus a afectat grav domenii mari de afaceri și în special domeniul horeca iar din acest motiv, foarte mulți antreprenori au căutat soluții pentru a se reinventa, pentru a redirecționa întreaga atenție și respectiv afaceri către mediul online.

Cei doi s-au întâlnit pentru prima dată în mediul virtual pe o platforma destinată antreprenorilor: ”Grupul antreprenorilor din România”. Mai exact, povestesc aceștia, totul a început acum un an când Ovidiu se afla în căutarea unui dezvoltator web și a postat un anunț solicitând astfel de servicii.

Ovidiu dorea să realizeze online shop-uri și asta pentru că, după cum poate fi intuit, nu-și mai putea desfășura activitatea în horeca din cauza pandemiei de Covid-19.

”Afacerile în domeniul HORECA au fost puternic afectate de pandemia de Covid-19. Am fost nevoit să mă reinventez și să îmi redirecționez atenția și business-ul către online”, povestește Ovidiu.

Având experiență în mediul online, Marian a fost cel care a răspuns cererii lui Ovidiu. Astfel, cei doi au ajuns să colaboreze. ”La anunțul meu a răspuns Marian, un tânăr antreprenor cu experiență vastă în domeniul online, arătându-și disponibilitatea de a prelua contractul”.

Marian și Ovidiu și-au început astfel colaborarea în 2020 când aceasta ”a devenit în fiecare zi tot mai strânsă, vorbind la telefon ore în șir, zilnic”, își amintește Marian. ”În contextul reinventării business-urilor, având contact permanent cu piața europeană și nu numai și lovindu-se de probleme legate de crearea de conținut pentru magazinele lui online, dedicate pieței externe, Ovidiu a sesizat lipsa unui concept ca cel al penman.ro în România”, adaugă Marian.

Ovidiu i-a propus tânarului întreprinzător, ca împreună să dezvolte acest concept și respectiv, scalarea unei astfel de platforme online care să vină atât în sprijinul scriitorilor freelanceri cât și în soluționarea problemelor pe care le întâmpină cei care sunt în căutarea conținutului în diferite domenii.

Marian mărturisește că a agreat ideea așa că, a început dezvoltarea acestui concept de la zero dar s-a ocupat și de realizarea platformei venind cu idei practice legate de funcționalitățile de care beneficiază utilizatorii.

Deși a fost lansată doar de o lună, penman.ro este în atenția multor content writeri și clienți, reușind să adune zilnic noi înscrieri în platforma care va deveni în scurt timp printre cele mai agreate de acest profil.

S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele