Portalul stocklogos.com face o trecere în revistă a prețurilor pe care diverse companii le-au plătit pentru logo-urile lor. În unele cazuri, companiile au plătit milioane de dolari firmelor de branding, pentru logo-urile lor, în timp ce altele nu au cheltuit niciun ban.
BBC a plătit 1,8 milioane de dolari pentru logo-ul său (creat în 1997), British Petroleum – 211 milioane de dolari (2008), firma de management Accenture a plătit 100 de milioane de dolari (2000), în timp ce logo-ul pentru Jocurile Olimpice 2012 din Londra a costat 625.000 de dolari.
sursa foto stocklogos.com
Pe de altă parte, logo-ul Google nu a costat nimic, deoarece a fost creat chiar de fondatorii companiei, în 1998; logo-ul Twitter a costat 15 dolari, fiind cumpărat de pe internet în 2009; iar cel al Nike – 35 de dolari (creat în 1975).
sursa foto stocklogos.com
O situație interesantă este întâlnită în „războiul” dintre Pepsi și Coca-Cola. Logo-ul Pepsi, actualizat în 2008, a fost creat de compania Arnell Group și a costat 1 milion de dolari. Pe de altă parte, logo-ul Coca-Cola nu a costat absolut nimic și nu a fost schimbat niciodată. Sigla recunoscută peste tot în lume a fost creată de contabilul lui John Pemberton, inventatorul Coca-Cola, în 1885.
sursa foto stocklogos.com / blogspot.com