Examenul auto pe traseu se va desfășura de acum înainte sub supraveghere video și audio, după ce Ministerul Transporturilor a publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru care reglementează atestarea școlilor de șoferi și metodologia de instruire a cursanților care se pregătesc pentru examenul auto.
Școlile de șoferi sunt obligate să instaleze pe mașinile de examen camere video, sistem de înregistrare audio, precum și sisteme GPS.
Noua lege vine în întâmpinarea modificărilor la Codul Rutier, propuse de Ministerul Afacerilor Interne, care încă nu a intrat în vigoare, însă specifică același lucru, reglementând modul în care se vor desfășura examinările auto, după cum a arătat gândul.
Pentru a fi autorizată să funcționeze, o școală de șoferi trebuie să își doteze vehiculele, cu excepția motocicletelor și a mopedelor, cu „un sistem tehnic de monitorizare video și audio, precum și cu un sistem de poziționare globală – GPS; sistemul tehnic trebuie să conțină două camere de luat vederi montate în interiorul vehiculului, orientate una spre interiorul acestuia, astfel încât să se poată vizualiza cursantul și examinatorul autorității de examinare și una orientată paralel cu axul drumului astfel încât să se poată vizualiza traseul urmat de vehiculul respectiv. Informatiile inregistrate prin acest sistem tehnic se stochează pe suport electronic și se pot păstra de către școlile de conducători auto pentru o perioada de 6 luni”, arată normele din ordinul ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.
Același act normativ obligă școlile de șoferi să aibă o rată de promovare de cel puțin 40%.
Ministerul de Interne promovează noi reguli pentru examenul auto
Citește și 7500 RON amendă? MODIFICĂRI DRASTICE la Codul Rutier: totul despre noile amenzi, mașinile cu numere „de Bulgaria” și examenul auto
Citește și Radu Stroe modifică examenul pentru permis auto. De câți polițiști e nevoie să îi dea carnet unui motociclist
La sfârșitul lunii martie, ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, propunea printr-un ordin de ministru modificarea procedurii de examinare pentru obținerea permisului de conducere auto sau moto. De asemenea, la începutul lunii aprilie, Ministerul Afacerilor Interne a propus modificări la Codul Rutier, printre care se numără și obligația școlilor auto de a supraveghea video și audio desfășurarea probei pe traseu.
Conform oficialilor din minister, contactați de gândul, aceste acte normative ale Internelor nu au intrat încă în vigoare.
Printre schimbările propuse de Interne la desfășurarea examenului auto se mai numără valabilitatea promovării probei teoretice timp de un an, chiar dacă cei examinați pică proba pe traseu, dar și înăsprirea examenului pentru motocicliști, unde va fi nevoie de 3 persoane și o mașină pentru a supraveghea candidatul pe traseu.
Viitorul motociclist va trebui să fie însoțit pe motocicleta de examen de un instructor al școlii de șoferi, cu care va comunica prin cască, în timpuul examenului. Alături de motocicletă se va deplasa un autoturism în care se va afla polițistul examinator. Mașina va fi condusă de un alt instructor al școlii de șoferi. Astfel, trei persoane și o mașină vor fi necesare pentru examinarea unui viitor motociclist.
Reacția școlilor de șoferi: Cine are ceva împotriva camerelor de înregistrat are ceva de ascuns
Citește și Gândul LIVE 4 aprilie. Pactul Băsescu-Ponta pentru Justiție//Reacții la noul Cod Rutier. Cu cât crește tariful la școlile de șoferi//Telefonul Facebook//Lecții de degustare a vinului
Citește și Reacții la NOUL COD RUTIER: „La orice colț de stradă auzi că nu iei carnetul dacă nu dai 100 de euro. Cu aceste camere video se va elimina acest folclor”
Invitat la Gândul Live, Mircea Grigore, directorul școlii de șoferi Autogeneral, declara că noua măsură privind supravegherea video este binevenită și agreată de școlile de șoferi, chiar dacă se va reflecta în tariful de școlarizare pe care îl plătesc doritorii de permis auto.
Marius Cornel Teodorescu, patronul școlii de șoferi „TEO”, declara pentru gândul că propunerea „este o idee foarte bună”.
„Cine are ceva împotriva camerelor de înregistrat are ceva de ascuns. Eu voi instala camere, pentru că nu vreau să depindă promovabilitatea de subiectivitatea examinatorului, în condițiile în care școlile de șoferi sunt obligate să aibă promovabilitate de cel puțin 60%”, a explicat pentru gândul Marius Teodorescu.
Mircea Grigore, directorul școlii de șoferi Autogeneral, susținea și el inițiativa. „Este o idee foarte bună, pentru că în momentul de față nu ai cum să rezolvi o contestație. Eu spun că am mers bine pe traseu, polițistul spune că nu. Nu ai nicio probă, să vezi cum s-a desfășurat examenul. Elevul spune: mi-a dat comenzi greșite, a țipat la mine, a încercat să mă încurce. Cum rezolvi o astfel de contestație?”, a explicat Mircea Grigore, pentru gândul.
Corupția de la examinare este o altă cauză importantă pentru care a fost propusă această măsură, au mai spus reprezentanții școlilor de șoferi, care au colaborat, alături de Poliția Rutieră, la elaborarea acestor propuneri de modificare a Codului Rutier.
„La orice colț de stradă auzi că nu iei carnetul dacă nu dai 100 de euro. Cu aceste camere video se va elimina acest folclor. E un mit sau nu este un mit, vom vedea”, a spus Marius Teodorescu, pentru gândul.