Cele șapte minuni ale primarilor din România: de la piramida cu closet la catedrala-buncăr

În Oradea, primarul Ilie Bolojan construiește o piramidă în curtea interioară a instituției. Aceasta are parter și subsol, se întinde pe 550 de metri pătrați, va fi acoperită cu sticlă și costă 1,3 milioane de lei

Minunea Piteștiului: fântână de un milion de euro șitermoficarea primăriei în faliment

În 2009, capitala județului Argeș a rămas fără apă caldă șicăldură. Societatea de termoficare, deținută integral de PrimăriaPitești, a intrat în faliment. Primarul venise însă, în urmă cu unan, cu o idee de un milion de euro. A construit o fântână artezianăcare cântă „Oda bucuriei”. Fântâna cântătoare a fost inaugurată cumare fast și focuri de artificii. Rămași fără apă caldă, localniciiau transformat „Minunea Piteștiului” în baie publică. Un tânăr s-abărbierit, și-a spălat picioarele cu apa fântânii și la final alăsat la ușa primăriei un lighean. Bărbatul a dorit astfel săatragă atenția că investiția de un milion de euro într-o fântânăcântătoare a lăsat orașul fără apă caldă.

Primăria Sf. Gheorghe salvează identitatea culturală aimperiului cu o locomotivă

Toamna trecută, Primăria Sfântu Gheorghe, condusă de udemeristulAntal Arpad, a cumpărat cu 60.000 de lei o locomotivă cu aburi,veche de o sută de ani, pe care a amplasat-o în fața gării, ca”obiect de decor”. „Domnule, a fost un chilipir, pentru că amluat-o de la fier vechi. E o locomotivă veche de peste o sută deani, a fost fabricată în 1909 la Viena și altfel ar fi fost dată latopit. Oricât de mare ar fi criza economică, cheltuiala e mai multdecât justificată, pentru că e vorba de salvarea unei valoriculturale ce ține de identitatea unei națiuni”, ne-a declaratprimarul Antal. Acesta a explicat și la ce identitate culturală sereferă: „Cea a Austro-Ungariei, pentru că locomotiva a fostfabricată la Viena, adică în Austro-Ungaria, și noi ținem lucrulacesta, chiar dacă asta îi supără pe unii”.

Brașovul are un autocar turistic care nu încape pestrăzi

Consiliul Județean a cheltuit 300.000 de euro pentru a cumpăra,din Spania, un autocar supraetajat decapotabil „tip Londra”,destinat plimbării turiștilor prin centrul istoric al urbei de subTâmpa. Din cauza gabaritului, autocarul „turistic” a apărut însă,doar din când în când, și doar pe anumite străzi mai încăpătoare.Nici în stațiile Regiei Autonome de Transport nu poate opri, pentrua îmbarca eventualii amatori de privit Brașovul de la 4 metriînălțime, întrucât primarul Scripcaru a refuzat categoric săpermită acest lucru! Până a „intra în pâine” însă, autocarul a fostfolosit cu succes în… campaniile electorale din 2008 aleliberalilor brașoveni, unul dintre primii „turiști” plimbați fiindînsuși premierul liberal de atunci, Călin Popescu Tăriceanu. Casă-și amortizeze investiția, autoritățile au pus o taxă de 5 lei”tura”, ceea ce a rărit și mai mult numărul clienților.

Primăria Scundu s-a dotat cu două tunuri

Deși în zonă nu s-a dat nicio luptă, primarul din Scundu,județul Vâlcea, a adus în comună două tunuri. Acestea au fostscoase din administrarea Ministerului Apărării Naționale și au fostaduse de la Sibiu. Cele două tunuri sunt mândria primarului DumitruBlejan. Ele datează din cel de-al Doilea Război Mondial și, deșiMinisterul Apărării Naționale i le-a dat gratis, dezafectarea lor acostat 100 de milioane de lei vechi. De acești bani au fost scoasefocoasele, s-au blocat intrările în țevi și au fost montatetunurile. Primarul a povestit pentru presa locală că „am avutoaspeți din străinătate, care mi-au spus că nu au mai văzut așaceva. În plus, copiii din comună își fac mereu poze lângă ele cutelefoanele mobile. Să vedeți ce frumos este seara, când primăriaeste luminată iar fântânile arteziene funcționează”.