Prima pagină » Hot Pe Facebook » NOUA TAXĂ AUTO. Cum se calculează și pentru ce mașini se aplică timbrul de mediu

NOUA TAXĂ AUTO. Cum se calculează și pentru ce mașini se aplică timbrul de mediu

NOUA TAXĂ AUTO. Cum se calculează și pentru ce mașini se aplică timbrul de mediu
Cum se calculează și cine o plătește

Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri și va fi stabilit luând în calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca în prezent, cuantumul taxei pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 urmând să scadă comparativ cu valorile actuale.

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcționare a mașinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai mașinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu și celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

Propunerea a fost prezentată Guvernului de către ministrul Mediului, Rovana Plumb, în ședința de miercuri a Guvernului.

„Intenția este să aplicăm principiul conform căruia «poluatorul plătește», dar și să încurajăm achiziția de mașini mai puțin poluante. Acum, pentru mașinile vechi și foarte vechi este percepută o taxă aberantă, ceea ce creează un blocaj în achiziționarea de mașini mai puțin poluante”, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul Rovana Plumb.

Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată și cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, în condițiile în care în prezent aceste emisii au o proporție de doar 30% la stabilirea taxei auto.

Timbrul de mediu va fi calculat în continuare și în funcție de cota de depreciere a mașinii, rezultată din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuși mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că acest tip de mașini mai are o durată scurtă de funcționare și, deci, va polua pentru un interval mai mic.

Joi seara, ministrul Rovana Plumb a anunțat că proiectul timbrului de mediu va fi prezentat în Guvern, cel mai probabil, în această săptămână, iar apoi va urma o dezbatere publică legată de această taxă care ar urma să o înlocuiască pe cea de primă înmatriculare auto.

Premierul Victor Ponta anunțase anterior că taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un „timbru de mediu” pentru care proprietarii de vehicule vechi și poluante vor plăti mai mult, iar deținătorii de vehicule noi vor plăti mai puțin sau chiar deloc în cazul mașinilor hibride electrice.

El a mai anunțat că proprietarii de vehicule înmatriculate înainte de anul 2007 ar putea fi scutiți de la plata taxei de primă vânzare auto.

Anul trecut, fostul Guvern a decis că pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.

Taxa, denumită „de primă vânzare”, este percepută cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat și pentru care nu a fost achitată taxa de poluare.

Ministrul Mediului de la acea dată, Laszlo Borbely, arăta că circa 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007 și pentru care nu a fost achitată taxă de primă înmatriculare, în general mașini cu norma de poluare Euro 3 și 4, și-au schimbat proprietarii.

La scurt timp însă, invocând dificultăți administrative de colectare, fostul Guvern a decis ca taxa de primă vânzare a mașinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului 2013, iar persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

În condițiile în care a fost suspendată doar până la începutul acestui an, taxa de primă vânzare auto este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie.

Recomandarea video

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
Ce boală are Dan Petrescu, de fapt? Motivul real pentru care s-a topit pe picioare
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum