Judecătorul Luis Alaez, care conduce ancheta privind acest caz, a explicat într-o hotărâre că vrea să audieze 11 oficiali ai companiei ADIF.
El a criticat absența la locul accidentului a sistemului european ERMTS, care prevede o frânare automată în cazul depășirii vitezei.
Cei 11 oficiali ai companiei „știau sau ar fi trebuit să știe despre deficitul de securitate și riscul la care erau supuși pasagerii”, a adăugat el.
Printre cei 11 oficiali ai ADIF figurează fostul director director general al companiei, Carlos Maria Juarez Colera. Ei urmează să compară în fața judecătorului pe 22, 23, 26 și 28 mai.
Trenul care venea de la Madrid a deraiat pe 24 iulie la patru kilometri de gara din Santiago de Compostela, în timp ce se afla într-un viraj periculos. El rula cu 153 de kilometri pe oră în momentul incidentului, iar mecanicul locomotivei pare să fi fost neatent, accidentul soldându-se cu 79 de morți, anunță anchetatorii.
Potrivit anchetatorilor, „mecanicul de locomotivă vorbea la telefon în momentul accidentului”.