Anchetatorii sud-coreeni vor să determine de ce la capătul pistei de aterizare aflată pe Aeroportul Internațional Muan se afla amplasată o barieră din beton, de care un avion s-a izbit și în urma impactului au murit 179 de oameni.
Avionul Boeing 737-800 operat de Jeju Air zbura din Bangkok, Thailanda cu destinația Muan, Coreea de Sud, atunci când la aterizare, tragedia s-a produs. În jurul orei locale, 08:54, turnul de control acordă permisiunea piloților să aterizeze pe pista numărul 1. Trei minute mai târziu, controlorii emit un avertisment legat de un stol de păsări pe care avionul îl ia în plin.
Însă adevărata problemă, potrivit anchetatorilor, nu sunt păsările în această situație. În jurul orei 09:00, avionul primește permisiunea să aterizeze pe pista numărul 19, după ce în prealabil a efectuat o rotire completă în jurul aeroportului.
Din cauza unor defecțiuni tehnice, trenul de rulare nu se deschide și avionul este forțat să aterizeze pe burtă la 09:02. Un minut mai târziu, după ce piloții au efectuat cu succes aterizarea, avionul se izbește violent de o barieră de beton amplasată la capătul pistei. Din 181 de persoane aflate la bord, 179 au decedat, relatează The Telegraph.
„Aterizarea a fost absolut perfectă, piloții au stabilizat aeronava la nivelul aripilor, făcând o treabă bună în circumstanțe extrem de nefavorabile. Chiar dacă ar fi derapat de pe pistă, nu ar fi putut lua foc, avionul fiind solid din punct de vedere structural. Însă impactul cu zidul de la capătul pistei le-a fost fatal”, explică David Learmount, expert în siguranță aviatică.
Concluziile preliminare, până la analizarea cutiilor negre ale aeronavei, au evidențiat un șir de evenimente imprevizibile (stolul de păsări), erori umane (schimbarea pistei de aterizare) și tehnice (roțile avionului blocate; zidul aflat la capătul pistei).