Compania Adidas nu mai are același succes financiar fără supervedeta americană Kanye West printre brandurile firmei. Gigantul german anunță că și-a redus dividendele după ce a oscilat spre o pierdere operaţională trimestrială.
Se pare că la mijloc ar fi scăderea vânzările din China, care s-au înjumătăţit, dar și renunțarea la colaborarea cu rapperul american Kanye West a contribuit serios la scăderea profitului Adidas.
Potrivit Financial Times, pantofii de antrenament Yeezy au rămas nevânduţi, în urma deciziei mărcii germane de a rupe legăturile cu West.
Dezastrul Yeezy, în urma deciziei brandului de a întrerupe legăturile cu artistul Kanye West, va anula venituri anuale de 1,2 miliarde de euro şi ar putea duce la pierderi de 500 de milioane de euro dacă Adidas nu o să vândă stocurile de încălțăminte.
Miercuri, compania Adidas a reiterat avertismentul din februarie, potrivit căruia ar putea suferi o pierdere anuală de până la 700 de milioane de euro în 2023. Este pentru prima dată în ultimii 31 de ani când nemții rapoartează pierderi. În consecință, gigantul de îmbrăcăminte sportivă şi-a redus dividendele pentru întregul an cu 79% – de la 3,30 euro (în 2022) la 70 de cenţi.
Pierderea operaţională înregistrată în trimestrul 4 a fost de 724 milioane de euro. Totuși, așteptările analiştilor erau și mai rele, aceștia estimând o pierdere de 782 milioane de euro.
Dacă în 2022 au crescut cu 1%, în 2023 vor scădea „cu o rată ridicată de o singură cifră”, punctează și CNBC.
Directorul executiv al Adidas, Björn Gulden, care s-a alăturat mărcii la începutul acestui an, a promis că va readuce companiei titlul de „cel mai bun brand sportiv din lume”. Cu toate acestea, Gulden a avertizat ca materializarea acestei ambiţii va dura ceva timp: „2023 va fi un an de tranziţie pentru a construi baza pentru 2024 şi 2025”.