Prima pagină » Știri externe » AFP: Cele mai grave accidente de tren produse în Europa

AFP: Cele mai grave accidente de tren produse în Europa

AFP: Cele mai grave accidente de tren produse în Europa
Accidentul feroviar care a avut loc miercuri de la Santiago de Compostela, în nord-vestul Spaniei, soldat cu cel puțin 77 de morți și 140 de răniți, este unul dintre cele mai sângeroase din ultimii aproximativ 40 de ani, relatează AFP.

Accidentul feroviar care a avut loc miercuri de la Santiago de Compostela, în nord-vestul Spaniei, soldat cu cel puțin 77 de morți și 140 de răniți, este unul dintre cele mai sângeroase din ultimii aproximativ 40 de ani, relatează AFP.

Această catastrofă este una dintre cele mai grave produse vreodată în Spania. În 1944, o coliziune între un tren care asigura o legătură Madrid-Galicia și o locomotivă s-a soldat cu sute de morți. În 1972, 77 de persoane au fost murit în urma deraierii unui tren între Cadiz și Sevilla (Andaluzia).

2010

– 12 octombrie: Ucraina – 45 de morți în coliziunea dintre un tren și un autocar, la Marganeț (centru-est).

2006

– 23 ianuarie: Muntenegru – 47 de morți și peste 200 de răniți în urma deraierii unui tren în apropiere de Podgorița (sud).

1998

– 3 iunie: Germania – 101 morți și 88 de răniți la Eschede (nord) în urma deraierii unui InterCity Express (ICE) care asigura legătura între Munchen (sud) și Hamburg (nord). Acesta a fost cel mai grav accident produs în Germania începând din 1945 (102 morți în apropiere de Munchen).

1992

– 3 martie: Rusia – 41 de morți și 16 răniți după ce expresul Riga-Moscova a lovit un tren de marfă în apropiere de Tver (nord-vest).

1989

– În cursul nopții de 3 spre 4 iunie: Uniunea Sovietică – 645 de morți, dintre care 181 de copii, într-o explozie de gaz urmată de un incendiu în gara Așa-Ufa (1.200 de kilometri est de Moscova) în momentul intersectării a două trenuri.

1988

– 4 iunie: Uniunea Sovietică – Aproape 100 de morți și peste 200 de răniți în explozia unor vagoane ce transportau explozivi, la Arzamas, oraș situat la 500 de kilometri est de Moscova.

– 27 iunie: Franța – 56 de morți și tot atâția răniți la Paris în urma coliziunii a două trenuri în Gara Lyon.

1987

– 7 august: Uniunea Sovietică – 106 morți în coliziunea dintre un tren de pasageri și un convoi de marfă în Gara Kamenskaia, în apropiere de Rostov-pe-Don (sud-vestul Rusiei).

1986

– 6 noiembrie: Uniunea Sovietică – Aproximativ 40 de morți în urma coliziunii dintre două trenuri de călători în apropiere de Gara Koristovka, la 200 de kilometri sud de Kiev (Ucraina).

1985

– 11 septembrie: Portugalia – Aproximativ 50 de morți și 145 de răniți, potrivit unui bilanț oficial, în coliziunea frontală a două trenuri în apropiere de Mangualde (80 de kilometri sud-est de Porto)

– 31 august: Franța – 43 de morți și 37 de răniți în deraierea unui tren urmată de o coliziune cu un alt tren la Argenton-sur-Creuse (Indre).

1980

– 19 august: Polonia – 69 de morți în urma coliziunii a două trenuri în regiunea Torun (nord-vest de Varșovia).

1979

– 13 septembrie: Iugoslavia – 60 de morți și 116 răniți în coliziuna expresului Belgrad-Skopje cu un tren de marfă.

1978

– 15 aprilie: Italia – 50 de morți și o sută de răniți în coliziunea unui tren care asigura legătura între Lecce și Milano cu rapidul Veneția-Roma, la sud de Bologna (nord-est).

1975

– 8 iunie: Republica Federală Germania – 40 de morți și 108 de răniți în urma unei ciocniri violente a două trenuri în Bavaria (sud-est).

1974

– 30 august: Iugoslavia – 153 de morți în urma coliziunii a două trenuri în apropiere de Zagreb.

1972

– 16 iunie: Franța – 108 morți și 111 răniți în timpul prăbușirii unui tunel peste două trenuri, la Vierzy (Aisne).

Autor