Prima pagină » Știri externe » Agenția antitrust a UE nu luptă împotriva companiilor americane

Agenția antitrust a UE nu luptă împotriva companiilor americane

 Agenția antitrust a UE nu luptă împotriva companiilor americane
Comisarul pentru concurență al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a declarat la CNBC că acuzațiile conform cărora agenția antitrust a blocului comunitar discriminează companiile americane sunt nefondate.

Vestager a respins acuzațiile că instituția pe care o conduce ar avea drept țintă, în mod incorect, companii din Statele Unite, în pofida intensificării investigațiilor împotriva unor multinaționale precum Google și Amazon.

„Am auzit acest lucru și îl iau foarte în serios pentru că, dacă ar fi adevărat, ar fi foarte grav. Ne putem uita la fapte și nu putem observa părtinire”, a explicat Vestager.

Vestager a fost acuzată că investighează companii multinaționale americane fără să fie nevoie, după preluarea funcției de comisar pentru concurență în 2014, de când Comisia Europeană a început să ridice întrebări legate de respectarea reglementărilor de către giganți din industria tehnologiei cum sunt Google și Amazon.

Google riscă amenzi echivalente cu 10% din cifra totală de afaceri, după ce autoritățile de reglementare au acuzat compania că „abuzează de poziția dominantă” pe piața căutărilor pe Internet, favorizând cumpărătorii serviciilor proprii de căutare în lista de rezultate.

Între timp, Amazon este suspectată că că ar fi profitat de dominația sa pe piața cărților electronice, blocând posibilitatea publisherilor de conținut digital să intre pe piață cu prețuri mai scăzute.

Amazon este acuzată și că beneficiază de facilități fiscale în Luxemburg.

„Cred că este foarte important ca orice companie care vrea să fie pe piața europeană, indiferent de țara de proveniență, să respecte faptul că dorim o concurență corectă”, a spus Vestager.

Numărul mare al grupurilor de lobby care susțin Google în disputa cu autoritățile antitrust de la Bruxelles a ridicat semne de întrebare privind sumele cheltuite de companie în acest scop, dar Vestager consideră că nu este un motiv de îngrijorare.

„Una dintre cele mai bune modalități de vaccinare față de o astfel de influență este, desigur, transparența, oamenii să știe cine vorbește cu cine. Unul dintre motivele pentru care se știe că cheltuiesc este faptul că avem un nivel ridicat al transparenței”, a explicat comisarul.

Au existat totodată acuzații că Microsoft promovează o agendă ostilă în Europa împotriva Google, dar Vestager a spus că autoritatea de reglementare nu este un pion în rivalitatea dintre companii.