Membrii consiliului de administrație au aprobat un plan de atragere a 300 de milioane de euro prin emiterea de noi acțiuni către acționarii existenți. Air-France-KLM Group, cel mai mare acționar al Alitalia, cu o participație de 25%, a anunțat că reprezentanții săi au convenit să sprijine măsură pentru a permite continuarea activității operatorului aerian italian.
Compania de stat Poste Italiane a decis să contribuie cu 75 de milioane de euro la Alitalia, iar cele mai mari două bănci, UniCredit și Intesa Sanpaolo, vor garanta până la 100 de milioane de euro pentru eventualitatea în care emisiunea de drepturi de preemțiune nu va fi subscrisă în totalitate.
Este pentru a doua oară în ultimii cinci ani când guvernul italian contribuie la salvarea operatorului aerian.
Acționarii Alitalia se vor întâlni luni pentru a aproba planul de finanțare. Air France-KLM nu s-a angajat încă să participe la majorarea de capital, care necesită și acordul board-ului său. Air France-KLM a fost reticentă să investeasă noi fonduri în Alitalia, având în vedere că aplică propriul său plan de restructurare și reduceri ale locurilor de muncă.
Alitalia, cu circa 14.000 de angajați, s-a mai aflat în trecut în pragul falimentului. Operatorul a intrat în insolvență în 2008, după ce opoziția politicienilor și a sindicatelor a dus la eșecul tentativelor de vânzare a companiei, deținută de stat, la acea dată, în proporție de aproape 50%. Fostul premier Silvio Berlusconi a pledat pentru menținerea Alitalia în proprietate italiană, după ce Air France și-a retras oferta de achiziție.
Un grup de investitori reunit de Berlusconi, între care Intesa Sanpaolo și Atlantia, cel mai mare operator de autostrăzi din Italia, a cumpărat principalele active ale Alitalia și le-a unificat cu cele ale operatorului mai mic Air One. Ulterior, a fost vândută o participație către Air France-KLM.
Resursele Alitalia au fost erodate de pierderile tot mai mari și concurența venită din partea EasyJet.
La problemele Alitalia se adaugă avertismentul companiei energetice Eni, de oprire a aprovizionării cu carburanți, dacă operatorul nu demonstrează că poate continua activitatea.
Pierderile Alitalia au urcat la 294 de milioane de euro în primul semestru, iar rezervele au scăzut la 128 de milioane de euro, de la 159 milioane euro la sfârșitul trimestrului unu.