Prima pagină » Știri externe » ANUNȚ. Google adaugă eticheta „Fact-check” pentru căutările de imagini

ANUNȚ. Google adaugă eticheta „Fact-check” pentru căutările de imagini

ANUNȚ. Google adaugă eticheta „Fact-check” pentru căutările de imagini

Google, principalul motor de căutare la nivel mondial, a anunțat că va introduce etichetele de fact-check (nr. verificarea faptelor – funcție care permite verificarea veridicitatății și corectitudinii informațiilor) pentru căutările de poze din Google Images, în contextul în care cresc presiunile asupra marilor jucători din industria tech de a se lupta cu fenomenul știrilor false din mediul online.

Google a adăugat luni o nouă funcție de verificare a faptelor pentru Google Images, care are ca scop să ajute oamenii să facă judecăți mai informate despre ceea ce văd pe internet, scrie Reuters.

„Fotografiile și videoclipurile sunt o modalitate incredibilă de a ajuta oamenii să înțeleagă ce se întâmplă în lume”, a spus Google într-un comunicat. „Dar puterea mass-media vizuală are capcanele sale – mai ales atunci când există întrebări legate de originea, autenticitatea sau contextul unei imagini.”

Etichete de „fact check” vor apărea sub preview-urile din rezultatele căutării de imagini, împreună cu un rezumat al surselor alternative de informații.

 

Etichete de verificare există pe platforma YouTube, pentru utilizatorii americani

Compania a început să pună deja aceste etichete de verificare pe platforma sa video YouTube încă din aprilie, dar numai pentru utilizatorii americani, după explozia teoriilor conspiraționiste legate de coronavirus.

Solicitările de a supraveghea conținutul este în crește, în urmă informațiilor false care devin Vitale în mediul online

Companiile din industrie au primit numeroase solicitări de a crește supravegherea asupra conținutului pe care îl găzduiesc, după ce politicile permisive implementate inițial au dus la apariția de numeroase conturi false care răspândesc informații înșelătoare sau false care devin virale în mediul online.

Măsurile introduse de Facebook și Twitter, insuficiente

Twitter și Facebook au introdus și ele programe de verificare și etichete de avertizare pentru „informații manipulate”, deși criticii spun că măsurile înseamnă prea puțin.

Ordin executiv semnat de Donald Trump, după o eticheta pusă de Twitter asupra unei postări a preşedintelui

După ce Twitter a pus o astfel de etichetă sub postările lui Donald Trump, președintele american a semnat un ordin executiv prin care rețelele sociale sunt obligate fie să-și asume conținutul încărcat de utilizatori și să răspundă civil pentru el, fie să nu mai intervină nicicum asupra acestuia.

Sursă FOTO diyphotography.net

Citește și