Anunț șoc de la Volkswagen: Motivul pentru care închide cea mai mare fabrică din Germania
La o întalnire cu sindicatele de miercuri, directorul executiv Herbert Diess a recunoscut că îndeplinirea noilor cerințe și obținerea mașinilor noi aprobate pentru vânzare se dovedește a fi o provocare. Compania planifică „zile de închidere” pentru a putea rezolva eventualele probleme la vehicule care urmează a fi aprobate pentru vânzare.
„Vom construi numai vehicule care îndeplinesc noile standarde, iar livrările vor avea loc treptat, imediat ce vor exista aprobările necesare. Însă, între timp, multe vehicule vor trebui să fie depozitate, iar pentru a ne asigura că numărul lor nu va deveni prea mare va trebui să planificăm zilele de închidere până la sfârșitul lunii septembrie”, a precizat Herbert Diess.
Începând din septembrie 2018, Uniunea Europeană va aplica standarde mai riguroase la testarea mașinilor, ca aceasta să se facă în condiții cât mai reale de conducere. Dar deocamdată compania producătoare de mașini precizează că nu dispune de suficient echipament de testare pentru a face față acestor standarde și se teme că va întârzia livrările la o serie de mașini.
Ministrul Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a criticat, la finalul lunii mai, Daimler cu privire la numărul de camioane și autoturisme Vito și C-Class care au trebuit rechemate pentru depășirea normelor de poluare, scrie Reuters. Directorul executiv al companiei, Dieter Zetsche, a fost convocat luni de ministrul Transporturilor la o întâlnire cu ușile închise pentru a discuta despre dispozitivul software care ar fi permis modelelor Vito și C-Class să depășească normele de poluare.
La jumătatea lunii mai, autoritatea germană de reglementare a sectorului auto – KBA – a cerut Daimler să recheme aproximativ 6.300 de utilitare Vito echipate cu motor de 1,6 litri, pentru că au încălcat reglementările privind emisiile. Cazul vine după scandalul emisiilor autoturismelor Volkswagen.
„Vom avea un schimb de idei detaliat privind chestiunile tehnice foarte complexe, cu scopul de a afla cât sunt afectate modelele”, a declarat ministrul german al Transporturilor, adăugând că Daimler a primit un termen până pe 15 iunie să găsească o soluție pentru rezolvarea emisiilor de pe modelul Vito.
„La următoarea întâlnire, care va avea loc peste 14 zile, vom avea pe masă rezultate concrete”, a adăugat ministrul Transporturilor, într-o declarație citată de Reuters.
Întrebat cum a fost întâlnirea, executivul Daimler a precizat că „a fost o discuție bună; ne vom vedea din nou în 14 zile”.
Publicația Bild am Sonntag, fără a menționa surse, a relatat că autoritățile de reglementare investighează aproximativ 40.000 de camionete Mercedes-Benz Vito și 80.000 de modele C-Class pentru un posibil software care ar fi permis vehiculelor să polueze în exces fără a fi detectate.
Producătorul auto a declarat că va face apel împotriva deciziei KBA de a clasifica software-ul ca fiind ilegal și că va contesta descoperirile KBA în instanță, dacă va fi necesar.