Avionul s-a prăbușit după o aterizare de urgență eșuată în timpul primului său zbor, iar accidentul s-a soldat cu moartea a patru membri ai echipajului.
Un purtător de cuvânt al companiei care a fabricat avionul a declarat pentru BBC că inginerii săi au descoperit anomalii în jurnalul de bord, care ar putea fi relevante pentru accident. Aceasta a trimis o alertă către forțele aeriene care au cumpărat acest model în care afirmă că ar trebui verificată Unitatea electronică de control (ECU) de la bord.
„Din considerente practice, acestea sunt computere, și există unul pe fiecare motor”, a declarat purtătorul de cuvânt. El a adăugat că au fost găsite probleme după ce anchetatorii companiei au verificat atât datele strânse în timpul mentenanței de echipele Airbus, cât și jurnalele generate în timpul testelor de la sol ale zborului MSN23.
Potrivit agenției Reuters, problema ar fi putut fi cauzată de modul în care a fost instalat software-ul mai degrabă decât de o problemă de design.
Avionul A400M a fost creat pentru a le oferi partenerilor NATO acces independent la un avion greu pentru transportul trupelor și armelor voluminoase. Costul inițial al acestuia era fixat la 20 de miliarde de euro prin contractul din 2003, dar miniștrii Apărării au fost nevoiți să ofere fonduri suplimentare Airbus. Primul avion a fost livrat în cele din urmă Franței în august 2013.
Dar accidentul din Spania înseamnă că țările care au cumpărat avionul – Belgia, Marea Britanie, Franța, Germania, Luxemburg, Spania și Turcia – se vor confrunta cu noi întârzieri.