Anunțul Asociației producătorilor europeni de automobile, după declanșarea scandalului Volkswagen
Comentariile venite din partea ACEA sunt o reacție la cererile mai multor oficiali europeni, ca întreaga industrie auto să fie investigată, pentru a se vedea dacă și alți producători au trișat în privința emisiilor poluante.
„ACEA va continua să colaboreze cu Comisia Europeană și guvernele naționale, pentru a rezolva problemele actuale și a menține încrederea în industria auto și tehnologia diesel nepoluantă”, se arată într-un comunicat al asociației.
Acțiunile VW au scăzut cu 39% în această săptămână, iar titlurile celorlalți mari producători auto au evoluat la rândul lor în scădere, din cauza temerilor că întregul sector este implicat în manipularea datelor referitoare la emisii.
Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autoritățile americane în privința emisiilor poluante”, anunță Agenția americană pentru Protecția Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului.
Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Vehiculele VW implicate în scandal emit noxe cu până la 40 de ori peste limita admisă, când sunt în circulație, acuză EPA.
VW a anunțat marți că 11 milioane de automobile ale grupului sunt afectate de acest scandal la nivel mondial, iar grupul a alocat 6,5 miliarde de euro în trimestrul al treilea pentru acoperirea costurilor.