Ministrul grec al Apărării a declarat joi că avionul de tip Airbus 320 care se deplasa pe ruta Paris-Cairo a efectuat două viraje bruște – unul de 90 de grade la stânga și un altul de 360 de grade la dreapta la o altitudine de peste 11.000 de metri înainte de a se prăbuși.
Dar Ehab Azmy, directorul furnizorului public de servicii privind navigația aeriană, susține că avionul avea un curs normal de navigație la altitudinea de 11.000 de metri înainte de a dispărea de pe radar.
„Acest fapt discreditează ceea ce grecii spun, anume că avionul a pierdut brusc altitudine înainte de a dispărea de pe radar”, a declarat Azmy pentru Associated Press.
Motivele unei astfel de discrepanțe între declarațiile oficialilor greci și cele ale oficialilor egipteni cu privire la cauzele prăbușirii avionul sunt momentan neclare.
Azmy a negat și faptul că a existat contact între pilotul avionului MS804 și turnul de trafic aerian înainte de prăbușire, potrivit unei declarații acordate ziarului egiptean al-Ahram.
Duminică, Egiptul a trimis un submarin pentru a căuta cutia neagră a avionului EgyptAir, fragmente ale aeronavei și rămășițe umane fiind descoperite vineri în Marea Mediterană, la 290 de kilometri de Alexandria.