Transcrierea conversațiilor dintre personalul civil, militar și aerian în orele de după dispariția avionului arată un răspuns pe care Guvernul malaysian a fost de acord să îl investigheze abia după publicarea unui raport foarte critic, duminică, de către o echipă internațională.
În timpul unei conversații care a început la ora locală 05.20 în dimineața în care a dispărut avionul, oficialii Malaysia Airlines au întrebat în mod repetat controlorul de trafic aerian de pe aeroportul din Kuala Lumpur dacă a predat responsabilitatea avionului controlului de trafic aerian din Vietnam.
Controlorul malaysian a insistat că a preluat tura la ora 03.00 și nu știe detaliile. Echipamentul de comunicații al avionului a încetat să mai funcționeze, brusc, la ora 01.20.
După mai multe solicitări, controlorul i-a spus unui membru al conducerii Malaysia Airlines că îl va trezi pe supervizorul său.
„Îl voi trezi pe supervizorul meu și îi voi cere să mai verifice o dată, să meargă și să verifice care a fost ultimul contact … și toate celelalte lucruri”, a afirmat controlorul.
Desmond Ross, un pilot australian pe aeronave comerciale și expert în siguranța aviatică, a declarat că raportul de duminică ridică mai multe întrebări decât oferă răspunsuri, inclusiv de ce era confuzie între controlul de trafic aerian din Kuala Lumpur și cel din Vietnam.
Controlorilor din Ho Chi Min le-a luat 20 de minute înainte de a începe să se întrebe de ce avionul nu a intrat în spațiul lor aerian, în timp ce protocoalele internaționale cer ca acest lucru să se întâmple în două minute.