Gigantul în domeniul informatic Apple a anunțat luni că a deschis o anchetă în urma morții unei tinere care ar fi fost, potrivit surorii acesteia, electrocutată în timp ce își încărca telefonul iPhone, relatează AFP, preluat de Mediafax.
Potrivit versiunii prezentate de sora acesteia pe site-ul de microblogging Weibo, o chineză rezidentă în provincia Xinjiang (vest), Ma Ailun, în vârstă de 23 de ani, a murit efectuând un apel pe iPhone în timp ce telefonul era pus la încărcat.
„Vom ancheta în mod aprofundat și vom coopera cu autoritățile în acest caz”, a anunțat o purtătoare de cuvânt a companiei Apple cu sediul la Beijing, Carolyn Wu, transmițând condoleanțe familiei tinerei decedate.
Potrivit agenției oficiale China Nouă, poliția locală a confirmat că Ma Ailun a murit electrocutată, dar a adăugat că „implicarea telefonului rămâne să fie verificată, în continuare”.
Televiziunea de stat CCTV a precizat că urme de arsuri au fost găsite de ambele părți ale telefonului, dar că încărcătorul electric utilizat nu era accesoriul original furnizat de către Apple împreună cu telefoanele vândute în China.
„Ce păcat să mori în acest fel (…). Apple să ne dea explicații!”, a afirmat sora lui Ma Ailun într-un mesaj postat pe contul de Weibo, sfătuind utilizatorii de iPhone să nu mai sune niciodată în timp ce încarcă telefonul.
Aceste comentarii au provocat reacții de îngrijorare, dar și scepticism în rândul unor navigatori chinezi pe Internet.
„Dacă există incidente reale (implicând telefoane iPhone), este necesar să fim mai atenți la utilizarea telefoanelor”, a subiliniat un utilizator Weibo. „Dar dacă cineva încearcă să murdărească reputația Apple?”, a adăugat el.
China este a doua cea mai importantă piață la nivel mondial a Apple, iar produsele gigantului – dintre care numeroase sunt asamblate în China – sunt extrem de populare în această țară.
Marca a fost vizată, însă, de o campanie de critici în aprilie. Cotidianul Poporului, un organ oficial al Partidului Comunist, a denunțat „aroganța fără seamăn” a grupului american, acuzându-l că nu își tratează clienții chinezi la fel de bine ca pe străini în ceea ce privește serviciile după vânzare.
Tom Cook, CEO Apple, a prezentat „scuze sincere” într-o scrisoare redactată în chineză, adăugând că grupul „are multe de învățat” despre modul de a opera în China.