Prima pagină » Știri externe » APPLE pregătește un iPAD MAI IEFTIN, pentru a concura cu tableta Google. Când ar putea fi lansat

APPLE pregătește un iPAD MAI IEFTIN, pentru a concura cu tableta Google. Când ar putea fi lansat

APPLE pregătește un iPAD MAI IEFTIN, pentru a concura cu tableta Google. Când ar putea fi lansat
Apple pregătește pentru sfârșitul acestui an o tabletă iPad de dimensiuni mai mici, mai ieftină, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situației, pentru a-și menține dominația pe piață după lansarea recentă de produse rivale de la Google și Microsoft.

Apple pregătește pentru sfârșitul acestui an o tabletă iPad de dimensiuni mai mici, mai ieftină, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situației, pentru a-și menține dominația pe piață după lansarea recentă de produse rivale de la Google și Microsoft.

Noul iPad va avea ecran de 7-8 inci, față de 9,7 inci la versiunea actuală, au afirmat sursele citate.

Produsul ar putea fi anunțat în luna octombrie și nu va avea același tip de ecran de înaltă rezoluție regăsit pe iPad 3, cea mai recentă variantă a tabletei, lansată în luna martie, a spus una dintre surse.

Un iPad mai mic, mai ieftin, ar putea descuraja ambițiile Google, Microsoft și Amazon.com pe piața tabletelor, comentează Shaw Wu, analist la Sterne Agee & Leach.

Noul produs va avea probabil un preț apropiat de cele ale Google Nexus 7 și Amazon Kindle Fire, care au ecrane de 7 inci și prețuri de referință de 199 dolari.

„Ar fi cel mai mare coșmar pentru competiție. Mingea este în terenul Apple”, consideră Wu, citat de Bloomberg.

Contactați de Bloomberg, reprezentanții Apple au refuzat să comenteze informațiile.

Apple domină piața tabletelor, cu o cotă de peste 61% estimată de Gartner pentru acest an, în pofida apariției a numeroase produse concurente bazate pe sistemul de operare Android dezvoltat de Google, de la companii precum Samsung, Asus, Acer sau Motorola Mobility.

Piața tabletelor va crește în acest an la 66,4 miliarde de dolari, estimează firma de cercetare DisplaySearch.

Google a dezvăluit săptămâna trecută tableta Nexus 7, produsă de Asustek Taiwan (Asus) cu ecran de 7 inci și un preț de pornire de 199 dolari, atacând segmentul ieftin al pieței cu un produs care prezintă, potrivit recenziilor de pe internet, caracteristici regăsite la dispozitive premium. Segmentul „200 de dolari” al pieței este în prezent dominat de Kindle Fire.

Tot în luna iunie, Microsoft a prezentat tableta Surface, primul computer produs de companie, care se va încadra ca preț și caracteristici în segmentul premium al pieței, în concurență directă cu cele mai performante modele iPad. Nexus 7 va fi disponibilă din această vară, în timp ce Surface va apărea în magazine în toamnă, odată cu lansarea Windows 8.

Cea mai accesibilă variantă a iPad 3 are un preț de referință de 499 dolari.

Citește și