AUDIO: „Zburați prea jos!”. Pilotul lui Kobe Bryant, avertizat de turnul de control înainte de prăbușire. De ce a decolat în pofida avertizărilor
Dacă, inițial, pilotul a confirmat că are condiții acceptabile de vizibilitate, cu aproximativ un minut înainte de prăbușuire, operatorul de la radar a devent impacientat pentru că nu mai primea niciun mesaj de la elicopter, iar aparatul urma o rută inexplicabilă, scrie The Sun.
„Imaginile radarului spun că sunteți la o înălțime prea mică, nu vă putem localiza în acest moment”, spune controlorul înainte de a pierde legătura.
Investigația inițiată de autorități va urmări să afle cine a luat decizia de a zbura pe vreme atât de „înșelătoare”, în condițiile în care inclusiv aparatele de zbor ale poliției din Los Angeles (LAPD) au rămas la sol.
Din primele informații rezultă că pilotul lui Kobe Bryant plănuise să aterizeze pe aeroportul Burbank, dar a rămas în aer, pe o traiectorie circular, vreme de 15 minute în așteptarea autorizării. Se pare că a coborât la o altitudine și mai joasă în momentul în care s-a izbit de versantul muntelui.
Surse au declarat pentru New York Post că pilotul, Ara Zobayan, avea controlul aeronavei atunci când a lovit solul, ceea ce indică faptul ca a fost mai degrabă dezorientat, deci nu se poate vorbi despre o defecțiune tehnică a aparatului. Pilotul lui Bryant era un apropiat al familiei baschetbalistului, avea calificare de instructor de zbor și multiple calificări în pilotaj, fiind unul dintre piloții instruiți să zboare condiții de vizibilitate scăzută.
Iată transcrierea înregistrării audio a discuției între pilotul elicopterului Sikorsky S-76 și controlul traficului aerian obținută de The Sun, din care rezultă că turnul de control încerca să ghideze elicopterul, dar a pierdut contactul înainte de prăbușire.
Turnul de control: Elicopter 72EX (n.r elicopterul lui Kobe Bryant), aici Turnul Ban Nuys, vânt ușor, vizibilitate 2 1/2, altitudine maximă 1100′, altimetrul Van Nuys 30.16. Cale liberă către Van Nuys Class D nord-est de-a lungul autostrăzii 118, direcția vest. Contactați-ne când va aflați în condiții de vizibilitate sau când ați trecut de Van Nuys D.
Pilot: Aici 2EX, anunțăm când suntem în condiții de vizibilitate, apoi menținem cursul pe 118, în acest moment suntem la 1400′ și suntem la 0235.
Pilot: 2EX către turnul de control: putem începe – mergem înainte și începem procedura de întoarcere către sud-vest pentru 101?
Turnul de control: Elicopter 72EX, aprobat. Treceți în condiții de vizibilitate VFR?
Pilot: Condiții de vizibilitate, zburăm la vedere la 1500 altitudine, aici 2EX.
Radar Socal: Elicopter 72EX, da, urmați un cod 1200. Așadar, solicitați monitorizarea zborului?
Radar Socal: Elicopter 72EX, unde… comunicați ce intenții aveți.
Radar Socal: Elicopter 72EX, tot zburați prea jos pentru a vă putea urmări în acest moment.
Radar Socal: Elicopter 72EX, aici Socal…
O analiză detaliată a traseului zborului realizat de către New York Magazine, arată că pilotul încearcă să „negocieze” traseul pe teren accidentat, în timp ce zbura mai mult după un ghidaj vizual.
„Când intri în supa de ceață, simțurile tale nu funcționează”, a spus Paul Cline, profesor asistent de aviație la Universitatea New York.
Elicopterul s-a prăbușit duminică, lovind un deal accidentat, cu un impact care a împrăștiat resturile pe o zonă de dimensiunea unui teren de fotbal și a ucis toate cele nouă persoane care se aflau la bord, printre care și fiica legendei din NBA, Giana.