Boeingul 777 al companiei malaysiene s-a „volatilizat” pe 8 martie, după ce a decolat de la Kuala-Lumpur cu destinația Beijing. El transporta 239 de persoane, majoritatea chinezi.
Cercetări sunt angajate din octombrie, în sudul Oceanului Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei, unde, potrivit unor date prin satelit, experții apreciază că s-ar fi prăbușit avionul.
Până în prezent, un sfert din zona prioritară de căutare – 60.000 de kilometri pătrați – a fost atent verificată, după ce a fost delimitată o vastă suprafață, de aproximativ 208.000 de kilometri pătrați.
„Epava avionului nu a fost localizată, dar sunt în curs pregătiri pentru ca o operațiune destinată ridicării (avionului la suprafață) să fie angajată rapid și eficient dacă va fi necesar”, a declarat Warren Truss într-un comunicat.
Firmele sunt invitate să-și manifeste interesul până pe 18 februarie, a precizat pentru AFP purtătorul său de cuvânt.
Trei nave explorează, în prezent, adâncimile din sudul Oceanului Indian, iar o a patra navă, Fugro Supporter, urmează să li se alăture în curând.
Echipe de căutare cred că fragmente din avion ar putea să se afle la aproximativ 4.000 de metri adâncime, ceea ce ar presupune că sunt conservate în stare bună.
Avionul ar putea să fie recuperat cu ajutorul unor tehnologii asemănătoare celor mobilizate pentru recuperarea aeronavei care efectua zborul Paris-Rio Air France.
Avionul și cutiile negre au fost extrase din adâncul Atlanticului după aproape doi ani de la prăbușire, pe 1 iunie 2009, care s-a soldat cu 228 de morți.