Potrivit datelor obținute de sateliții care au urmărit avionul până la dispariția sa definitivă la 8 martie, acesta s-a scufundat undeva într-un arc de cerc care merge, la sud, din Indonezia până în Oceanul Indian, iar la nord din Thailanda până în Kazahstan.
Experții cred că epava va fi găsită de-a lungul segmentului în apropierea căruia au fost captate ultimele semnale, adică în Oceanul Indian, la sute de kilometri de coastele de vest ale Australiei.
Anchetatorii internaționali reuniți în cadrul Centrului de coordonare a cercetărilor cu sediul la Perth (vestul Australiei) au mobilizat vapoare, avioane și o sondă submarină pentru a încerca să localizeze epava.
Aceste operațiuni și-au arătat rezultatele pentru că au fost captate semnale acustice cu o frecvență compatibilă cu cea a cutiilor negre, pe fundul oceanului, la începutul lui aprilie.
Până când anchetatorii au anunțat, la 29 mai, că aceste emisii proveneau probabil de la vapoare sau hidrofoane.
Totuși, ei continuă să creadă că avionul s-a scufundat în această zonă.
„Este cel mai bun loc unde să căutăm”, a pledat șeful agenției australiene pentru securitatea transporturilor, Martin Dolan, într-un interviu acordat AFP.
„Nimic nu ne permite să afirmăm că astăzi căutăm în locul greșit. Dar vom face analize pentru a stabili perimetrul de căutare cel mai pertinent”, a adăugat el.
Arcul de cerc definit grație datelor satelitare puse la dispoziție de compania Inmarsat rămâne „sigur”, potrivit lui.
„Știm că avionul se află aproape de acest arc de cerc foarte lung”, a insistat Martin Dolan.
Familiile pasagerilor dispăruți, între care două treimi chinezi, acuză autoritățile malaysiene că ascund unele informații. Martin Dolan a declarat că le înțelege frustrarea respingând însă suspiciunile lor.
„Suntem conștienți că oamenii nu au mare încredere în analiză. Noi avem mai multă încredere. Dar facem verificări duble pentru a o confirma”, a declarat el.