Avionul EgyptAir a transmis 11 mesaje înainte de a dispărea de pe radar
Surse din cadrul comisiei egiptene de investigație au declarat că avionul nu a putut lua legătura cu turnul de control aerian din Egipt, dar controlorii egipteni de trafic aerian ar fi putut venea avionul pe radar într-o zonă de la granița aeriană dintre Egipt și Grecia cunoscută ca KUMBI, aflată la 260 de mile nautice de Cairo.
Aceleași surse citate de Reuters au afirmat că avionul a dispărut de pe radar fără a efectua niciun viraj brusc sau a-și schimba cursul de navigație, la mai puțin de un minut după ce a intrat în spațiul aerian egiptean, însă oficialii greci și egipteni au versiuni diferite în această privință.
Ziarului egiptean de stat Al-Ahram a relatat marți că avionul nu ar fi avut probleme tehnice înainte de a decola din Paris, citând un raport de verificare tehnică a avionului semnat de pilotul aeronavei MS804, document publicat pe site-ul ziarului.
Avionul MS804 a decolat miercuri seară la ora locală 23.20 (00.20 – ora României) de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris cu destinația Cairo și a dispărut de pe radare la ora locală 02.45 (03.45 – ora României). Potrivit respectivului document, avionul a transmis 11 mesaje electronice începând cu ora 00.09.
Primele două mesaje indicau că motoarele erau funcționale, abia cel de-al treilea – trimis cu câteva minute înainte de a dispărea – ar fi semnalat o creștere a temperaturii în zona geamului unde se afla copilotul. Avionul ar fi continuat să trimită mesaje în următoarele trei minute după care a dispărut de pe radare, scrie Al-Ahram.
Marți, șeful Autorității de medicină legală din Egipt a respins declarațiile făcute inițial de un alt oficial, potrivit cărora rezultatele obținute în urma examinării rămășițelor umane găsite după prăbușirea avionului EgyptAir ar susține ipoteza unei explozii la bord.
Ehab Azmy, directorul furnizorului public de servicii privind navigația aeriană din Egipt, a susținut marți că avionul avea un curs normal de navigație la altitudinea de 11.000 de metri înainte de a dispărea de pe radar, potrivit Associated Press, după ce Ministrul grec al Apărării a declarat joi că avionul de tip Airbus 320 care se deplasa pe ruta Paris-Cairo a efectuat două viraje bruște – unul de 90 de grade la stânga și un altul de 360 de grade la dreapta la o altitudine de peste 11.000 de metri înainte de a se prăbuși.
Până în prezent au fost descoperite 18 fragmente ale avionului și 23 de rămășițe umane, potrivit comisiei egiptene de investigație, dar avionul și cutiile negre nu au fost localizate încă.