Avionul pare că se va face BUCĂȚELE! Fotbalistul Emiliano Sala, înainte de DISPARIȚIA sa deasupra Canalului Mânecii
Șansele ca fotbalistul Emiliano Sala să fi supraviețuit, în urma dispariției avionului la bordul căruia se afla sunt din ce în ce mai mici.
John Fitzgerald, pilot la Channel Islands Airsearch, o asociație cu sediul în Insula Guernesey, care participă la căutări, a declarat, marți, 22 ianuarie, pentru L’Equipe:
„Mi-aș dori să nu fie cazul, dar nu cred. Sunt foarte pesimist,” a declarat pentru L’Equipe, John Fitzgerald, pilot la Channel Islands Airsearch, o asociație cu sediul în Insula Guernesey, care participă la căutări. „Imaginați-vă soluția cea mai optimistă, că pilotul a reușit să aterizeze în condiții corecte. El ar fi avut o barcă de salvare autogonflabilă, obligatorie pentru fiecare zbor deasupra mării. Să presupunem că a reușit să scoată barca din avion și că el și Sala s-au refugiat în ea. În acest caz, l-am fi văzut sau auzit, pentru că acest tip de ambarcațiune dispune de rachete de semnalizare și balize. Dar luni seară, avionul nostru a survolat îndelung zona accidentului, împreună cu două elicoptere. De asemenea, au fost bărci care au participat la căutare. Și nimeni nu a văzut nimic, în condițiile în care vizibilitatea a fost bună. (n.red. – Dacă au sărit din avion numai cu vestele de salvare)
În acest caz, nu cred că mai sunt în viață la ora la care vorbim. Am făcut baie în Canalul Mânecii într-o zi și am putut să rezist cu greu trei minute, deoarece marea este foarte rece în această perioadă a anului. Cred că nu ar fi putut rezista mai mult de o oră fără să-și piardă cunoștința”.
Fitzgerald a speculat despre motivul dispariției avionului:
„Mă gândesc la o pană electrică totală, ceea ce ar explica de ce contactul s-a întrerupt brusc. Apoi, odată întreruptă funcționarea motoarelor, presupun că pilotul a încercat să-l dirijeze către cel mai apropiat aeroport, cel din Aurigny, din Insulele Canalului, care era în acel moment la o distanță de aproximativ 18 kilometri. Dar fără motor, avionul era condamnat să piardă altitudine și cred că a parcurs cel mult 7 km. În acest caz, nu cred că a ajutat la ceva. Dar acestea sunt numai supoziții„.
Marți seara, după ce căutările avionului dispărut au fost suspendate din cauza întunericului, Poliția din Insula Guernsey nu era deloc optimistă.
„Nu am găsit semne despre cei care se aflau la bord. Dacă au ajuns în apă, șansele de supraviețuire în acest moment, sunt, din nefericire, mici,” au scris reprezentanți ai poliției insulare, pe Twitter.
Astăzi, căutările au fost reluate încă de dimineață.
„Au decolat două avioane care vor cerceta o zonă în care apreciem că există cele mai mari șanse să găsim ceva, având în vedere rapoartele despre codițiile meteo și curenții marini,” a anunțat Poliția Guersney. „Vor survola și regiunea de coastă Alderney și vor observa stâncile și insulițele din apropiere.”
Avionul privat de mici dimensiuni, de tip Piper Malibu, în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala, a fost dat dispărut, luni seară, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat sâmbătă, 19 ianuarie, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu același aparat pentru a-și lua la revedere de la foștii lui colegi, între care se numără și portarul Ciprian Tătărușanu.
Piper Malibu este un monomotor care poate transporta șase persoane, pilotul și cinci pasageri, însă la bord se aflau doar fotbalistul și pilotul. Avionul a decolat de la Nantes luni, la ora locală 19:15, cu direcția Cardiff, zburând la o altitudine de 1.650 de metri. După ce a depășit Insula Guernsey, a cerut să coboare, dar când se afla la o altitudine de 700 de metri, a pierdut contactul cu turnul de control. La 20:23, a fost alertată Garda de Coastă din Guernsey. Două elicoptere, unul francez, cu baza la Cherbourg și unul britanic, au început imediat căutările, dar le-au oprit la ora 2:00, din cauza condițiilor meteo nefavorabile (vânt, valuri, vizibilitate redusă).
Potrivit L’Equipe, avionul era pilotat de Dave Henderson, un om cu experiență.
Emiliano Sala i-a mărturisit coechipierului Nicolas Pallois – care l-a dus cu mașina la aeroport – că au fost turbulențe în timpul zborului spre Nantes și se temea să se întoarcă cu același avion, scrie Daily Mail.
Cotidianul spaniol Marca a publicat câteva mesaje audio pe care Sala le-a trimis în timp ce zbura spre Cardiff pe un grup de WhatsApp.
„Salut, frații mei, ce mai faceți, nebunilor?” își începe jucătorul seria de mesaje audio, în care părea destul de obosit și somnoros.
„Frate, sunt mort de oboseală. Am fost la Nantes și am făcut lucruri, lucruri, lucruri și nu se mai terminau, nu se mai terminau…
Sunt aici, într-un avion care pare că se face bucățele și mă îndrept spre Cardiff pentru că mâine încep antrenamentele cu noua echipă.
Voi ce mai faceți, fraților, totul bine?”.
La scurt timp, Emiliano Sala a mai trimis un mesaj ironic, dar care parcă prevestea ce avea să se întâmple:
„Dacă într-o oră jumătate nu aveți vești de la mine, nu știu dacă trimit pe cineva să mă caute pentru că nu mă vor putea găsi, dar știți ….. Tată, ce frică îmi e!”