Barack Obama, președintele online-ului american. Are de 32 de ori mai mulți urmăritori pe Twitter decât Mitt Romney

Publicat: 09 06. 2012, 21:12
Actualizat: 09 06. 2012, 21:12

Portalul politico.com publică un material despre campaniile online ale lui Barack Obama și Mitt Romney, cei doi candidați la alegerile prezidențiale din SUA, din noiembrie.

La acest capitol, actualul președinte american pare să fie deja câștigător, deoarece a investit mult mai mult în reclamele de pe internet, a studiat mai bine comportamentul potențialilor votanți și are mult mai mulți „prieteni” pe rețelele de socializare, scrie Politico.

Specialiștii spun că, în cazul unei lupte atât de apropiate cum se anunță cea de anul acesta, orice amănunt, cum ar fi prezența în online, poate fi decisiv.

Politico scrie că, doar în Chicago, există un „centru de comandă” de 150 de oameni care scrutează rețelele de socializare și află „ce citesc, ce cumpărături fac, unde muncesc, ce prieteni au și cu cine au votat la ultimul scrutin potențialii alegători din 2012”. Experții în online spun că informații din ce în ce mai exacte înseamnă bani mai mulți, o mai bună orientare a mesajelor electorale și, până la urmă, mai multe voturi.

Cu cinci luni înainte de alegeri, Obama deja a cheltuit mai mulți bani pentru promovarea online decât în campania din 2008, chiar dacă deocamdată entuziasmul internauților nu pare la fel de mare ca acum patru ani, scrie Politico.

Cu toate acestea, președintele SUA are 16 milioane de urmăritori pe Twitter, față de doar 500.000, cât are contracandidatul său. În plus, zicala cu femeia puternică se potrivește și în cazul lui Obama: Michelle are un milion de urmăritori pe rețeaua de micro-blogging, față de soția lui Mitt Romney, Ann, cu doar 45.000. Totuși, Politico precizează că nu se poate spune cu exactitate câți dintre urmăritori sunt americani și au drept de vot.

Specialiștii în social media spun că nu contează doar numărul fanilor de pe rețelele de socializare, ci și angajamentul acestora (cât de implicați sunt în comentarii sau like-uri), însă și în acest caz Obama stă mai bine decât Romney.

De altfel, aceasta este și partea bună a campaniei pe internet: odată ce strângi suficienți fani, lucrurile merg de la sine, spre deosebire de campaniile clasice, unde candidații trebuie să se deplaseze în teritoriu, sugerează Politico.