Prima pagină » Știri externe » Bonusul uriaș primit de șeful HP pentru 2012, deși compania a avut pierderi

Bonusul uriaș primit de șeful HP pentru 2012, deși compania a avut pierderi

Bonusul uriaș primit de șeful HP pentru 2012, deși compania a avut pierderi
Directorul general al HP, Meg Whitman, a primit pentru 2012, primul an petrecut la companie, un pachet de compensație financiară de 15,4 milioane de dolari, deși compania a înregistrat o pierdere de 12,7 miliarde de dolari, iar acțiunile s-au depreciat cu 39%.

Directorul general al HP, Meg Whitman, a primit pentru 2012, primul an petrecut la companie, un pachet de compensație financiară de 15,4 milioane de dolari, deși compania a înregistrat o pierdere de 12,7 miliarde de dolari, iar acțiunile s-au depreciat cu 39%.

Whitman a preluat conducerea HP în 2011 și încearcă să revigoreze afacerile celui mai mare producător de PC-uri, care nu a reușit să pătrundă pe piața gadget-urilor mobile.

Vânzările companiei au scăzut anul trecut cu 5%, la 120,4 miliarde de dolari.

Scăderea cererii pentru computere tradiționale în paralel cu creșterea explozivă a smartphone-urilor și tabletelor ridică probleme grave industriei PC-ului, de la Microsoft la HP și Dell.

Vânzările de PC-uri au scăzut cu 6,4% la nivel mondial în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând primul declin din ultimii 11 ani în perioada sărbătorilor de iarnă, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piață IDC.

Whitman a încasat anul trecut un salariu simbolic de 1 dolar și a primit un bonus de performanță de 1,7 milioane de dolari, acțiuni de 7 milioane de dolari și un pachet de options (acțiuni care pot fi cumpărate ulterior la un preț prestabilit) de 6,4 milioane de dolari, transmite Bloomberg, care citează un raport al HP.

El a preluat poziția de CEO în septembrie 2011, la scurt timp înainte de încheierea acelui an fiscal, încasând o remunerație de 16,5 milioane de dolari pentru acea perioadă.

HP încearcă să găsească o rețetă pentru revenire după ce a trecut prin cinci trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, mai multe tranzacții care s-au încheiat prost pentru companie, schimbări repetate de management în ultimii 4 ani și diverse erori strategice.

Autor

Citește și