Brandul de țară al Bulgariei ajunge la procuratură la două săptămâni după lansare

Brandul de țară al Bulgariei ajunge la procuratură la două săptămâni după lansare
Publicat: 04/02/2013, 19:07
Actualizat: 07/02/2016, 10:41

Procuratura bulgară va investiga un posibil conflict de interese în procesul de licitație pentru realizarea unui logo turistic pentru Bulgaria, iar rezultatul anchetei ar putea fi organizarea unei noi licitații și un nou logo, potrivit publicației Standart, preluată de Novinite.

Noul logo a fost prezentat oficial în urmă cu două săptămâni și a atras critici puternice din partea artiștilor, designerilor și populației.

Licitația a fost organizată de echipa fostului ministru al Economiei, Energiei și Turismului, Traicho Traikov. Anchetatorii bulgari vor investiga rolul consilierului lui Traikov pentru marketing și publicitate, Alexandra Lang, în urma unor sesizări că aceasta s-ar fi aflat în conflict de interese, scrie cotidianul Standart.

Potrivit Standart, o investigație care vizează documentația pentru licitație a început deja, iar rezultatul final ar putea fi o nouă licitație și un nou logo.

Lang a negat categoric acuzațiile de conflict de interese, afirmând că a participat activ la crearea brandului împreună cu compania selectată în acest scop, fără să fie însă implicată prin nicio afacere proprie.

„Logoul este o mică parte a proiectului. Licitația nu a fost pentru logo, ci pentru crearea, implementarea și poziționarea unui nou brand integrat. Logoul este doar partea vizibilă a proiectului, care concurează pentru turiști la nivel global. Este legătura emoțională dintre afaceri și clienți. De obicei, orice inovație de acest fel este întâmpinată cu opoziție și este nevoie de mult curaj pentru a nu ceda”, a spus Lang.

Echipa responsabilă de proiect nu a făcut o treabă prea bună și nu a reușit să atragă designeri bulgari de top, a declarat Rumen Draganov, expert bulgar în turism, citat de Novinite.

Potrivit acestuia, problema legată de logo reflectă corupția, iar licitația trebuie anulată. Detaliile logoului promovează doar proprietăți private, precum terenuri de golf, dar nu și locații naturale aflate în proprietatea statului.

Bulgaria a lansat în ianuarie un nou brand turistic, cu sloganul „Bulgaria-A Discovery to Share”, care va fi folosit oficial din luna septembrie.

Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect în cadrul Programului Operațional de Dezvoltare Regională, în valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), și descrie Bulgaria drept o destinație prietenoasă, fermecătoare și încă nedescoperită.

În afara brandului turistic național și a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, precum și o strategie de branding pentru regiunile țării. Totodată, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Tracia.

Folosirea logo-urilor și a simbolurilor brandului va fi gratuită, după înregistrarea pe o platformă online care va fi deschisă în luna martie, accesibilă de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei și Turismului.

Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat după o analiză a percepției actuale a Bulgariei ca destinație turistică și în comparație cu destinații concurente. Creatorii brandului au luat în considerare sondaje efectuate în 11 țări din Europa și Asia.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Israelul își pregătește răzbunarea pentru Iran: ce ținte sunt luate în vizor și când poate...
Ce se întâmplă în fosta vilă a lui Irinel Columbeanu! Vecinii sunt disperați, nu mai...
FOTO. Ea e gimnasta sexy căreia bărbații i-au cerut apa în care a făcut baie!
Demisii în lanț la o multinațională care le-a cerut angajaților să vină 5 zile pe...
Paul este motociclistul care a murit nevinovat la 18 ani, după ce a fost lovit...
Imagini greu de privit din Israel. Cratere uriașe, resturi de rachete și cartiere distruse în...
Eclipsă inelară de Soare astăzi. De la ce oră și în ce regiune poate fi...
Prințesa Diana și propunerea indecentă făcută de Mohamed Al Fayed: „A ieșit din biroul lui...
Trucul care te ajută să plătești mai puțin la gaze. Factura va fi mult mai...
Topul judeţelor în funcţie de salariul mediu. În Bucureşti se câştigă aproape dublu faţă de...
Ana-Maria Vasiliu l-a înșelat pe Gabriel?! Soacra a rupt tăcerea: "Nu te omoară nimeni degeaba"
Un bărbat a fost atacat de urs în plină zi, în județul Suceava! În ce...
ULTIMĂ ORĂ! Unde va fi înmormântat Irinel Columbeanu
Anvelopele M+S, interzise în Germania începând cu această lună
Iranul a lansat aproape 200 de rachete către Israel. Atacul a fost „mult mai mare”...
Întrebare de ȘCOALĂ primară! De ce cad frunzele toamna?
O legendă a televiziunii s-a stins! A fost un actor cu un suflet extraordinar și...
Simona Halep a spus DA! Românca a confirmat evenimentul din februarie
Hohote de plâns la Asia Express! Ce echipă a ajuns prima la Irina Fodor, în...
VIDEO China este pregătită de război
Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația...
VIDEO. Cea mai recentă apariție a actriței Melis Minkari a captat atenția tuturor. Dovadă că...
BANCUL ZILEI. Bulă face dragoste cu o tipă pe întuneric: - Ce nesimţit eşti!
„Declin anormal” al temperaturilor pe suprafața Lunii! Ce s-a întâmplat cu satelitul natural al Pământului?