Brandul de țară al Bulgariei ajunge la procuratură la două săptămâni după lansare
Procuratura bulgară va investiga un posibil conflict de interese în procesul de licitație pentru realizarea unui logo turistic pentru Bulgaria, iar rezultatul anchetei ar putea fi organizarea unei noi licitații și un nou logo, potrivit publicației Standart, preluată de Novinite.
Noul logo a fost prezentat oficial în urmă cu două săptămâni și a atras critici puternice din partea artiștilor, designerilor și populației.
Licitația a fost organizată de echipa fostului ministru al Economiei, Energiei și Turismului, Traicho Traikov. Anchetatorii bulgari vor investiga rolul consilierului lui Traikov pentru marketing și publicitate, Alexandra Lang, în urma unor sesizări că aceasta s-ar fi aflat în conflict de interese, scrie cotidianul Standart.
Potrivit Standart, o investigație care vizează documentația pentru licitație a început deja, iar rezultatul final ar putea fi o nouă licitație și un nou logo.
Lang a negat categoric acuzațiile de conflict de interese, afirmând că a participat activ la crearea brandului împreună cu compania selectată în acest scop, fără să fie însă implicată prin nicio afacere proprie.
„Logoul este o mică parte a proiectului. Licitația nu a fost pentru logo, ci pentru crearea, implementarea și poziționarea unui nou brand integrat. Logoul este doar partea vizibilă a proiectului, care concurează pentru turiști la nivel global. Este legătura emoțională dintre afaceri și clienți. De obicei, orice inovație de acest fel este întâmpinată cu opoziție și este nevoie de mult curaj pentru a nu ceda”, a spus Lang.
Echipa responsabilă de proiect nu a făcut o treabă prea bună și nu a reușit să atragă designeri bulgari de top, a declarat Rumen Draganov, expert bulgar în turism, citat de Novinite.
Potrivit acestuia, problema legată de logo reflectă corupția, iar licitația trebuie anulată. Detaliile logoului promovează doar proprietăți private, precum terenuri de golf, dar nu și locații naturale aflate în proprietatea statului.
Bulgaria a lansat în ianuarie un nou brand turistic, cu sloganul „Bulgaria-A Discovery to Share”, care va fi folosit oficial din luna septembrie.
Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect în cadrul Programului Operațional de Dezvoltare Regională, în valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), și descrie Bulgaria drept o destinație prietenoasă, fermecătoare și încă nedescoperită.
În afara brandului turistic național și a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, precum și o strategie de branding pentru regiunile țării. Totodată, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Tracia.
Folosirea logo-urilor și a simbolurilor brandului va fi gratuită, după înregistrarea pe o platformă online care va fi deschisă în luna martie, accesibilă de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei și Turismului.
Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat după o analiză a percepției actuale a Bulgariei ca destinație turistică și în comparație cu destinații concurente. Creatorii brandului au luat în considerare sondaje efectuate în 11 țări din Europa și Asia.