BREXITUL, o gaură în economia Marii Britanii. Un alt producător de automobile oprește temporar activitatea în fabricile britanice
JLR a fost nevoit să reducă producția anul trecut, confruntându-se cu scăderi ale vânzărilor, parțial din cauza reducerii interesului față de vehiculele cu motor diesel, informează Reuters.
Producătorii de automobile se confruntă cu o serie de riscuri generate de Brexit, printre care întârzieri, birocrație vamală nouă, necesitatea recertificării modelelor și taxe vamale de până la 10% în cazul vehiculelor finite. Fabricile Mini și Rolls-Royce sunt, de asemenea, închise în această săptămână, la fel și fabrica Peugeot din Vauxhall. Honda a programat, totodată, șase „zile de non-producție” în aprilie, refuzând să spună însă perioada exactă în care vor avea loc.
În general, încetarea activității este organizată cu mult timp în urmă, astfel încât să poată fi stabilitate concediile angajaților, iar furnizorii să aibă posibilitatea de a ajusta cantitățile expediate.
Începând cu anul 2017, sectorul auto din Marea Britanie a înregistrat scăderi puternice în privința vânzărilor, producției și investițiilor.
În timp ce liderii politici britanici nu pot ajunge la un consens asupra Brexit și anumite state membre chestionează o altă amânare a ieșirii Marii Britanii din UE, ministrul culturii, Jeremy Wright, a declarat că va continua discuțiile cu Partidul Laburist din opoziție pentru a încerca să găsească o soluție de compromis.
Deținută în proporție covârșitoare de către străinătate, industria auto din Marea Britanie a ajuns, dintr-un mediu de investiții stabil și atrăgător, împotmolită într-o criză politică profundă, ce ar putea dăuna activității.
Foto: Hepta