Prima pagină » Știri externe » Bulgaria pregătește o lovitură de imagine în zonă. Ce firmă renumită vrea să-și deschidă o fabrică la Pleven

Bulgaria pregătește o lovitură de imagine în zonă. Ce firmă renumită vrea să-și deschidă o fabrică la Pleven

Bulgaria pregătește o lovitură de imagine în zonă. Ce firmă renumită vrea să-și deschidă o fabrică la Pleven
Bulgaria pregătește o lovitură de imagine în zonă. Ce firmă renumită vrea să-și deschidă o fabrică la Pleven

Subiectul a fost discutat la o întâlnire între directorul general al Agenției Bulgare pentru Companii Mici și Mijlocii, Marieta Zaharieva, și reprezentanții companiei din Milano, în timpul unui forum de afaceri organizat de Bulgaria în orașul italian, în cadrul evenimentului „Bulgarian days at Expo 2015”.

Reprezentanții Armani analizează o zonă din apropierea orașului Pleven, pentru realizarea investiției, precum și oportunitatea de asigurare a forței de muncă.

Armani este interesată să solicite finanțare în cadrul unor diferite proiecte și programe de specializare a personalului, în speranța că va beneficia de sprijin din partea statului bulgar.

Zaharieva a propus la rândul ei ca personalul să fie trimis în Italia la specializare.

Armani vrea să solicite finanțare în cadrul Programului Operațional pentru Inovație și Competitivitate, pentru echipamente și tehnologie destinate fabricii.

Italia este o piață și un partener important al Bulgariei, iar cooperarea dintre cele două țări este în creștere, iar acest fapt este demonstrat de participarea la forumul de afaceri a peste 200 de companii italiene, se arată într-un comunicat al agenției.

Companiile italiene sunt interesate de extinderea activităților în Bulgaria în domenii ca producția de componente auto, concesiuni în porturi și aerroporturi și modernizarea infrastructurii feroviare.

Zaharieva a identificat sectoare în care poate crește cooperarea dintre cele două țări, cum ar fi alimentele bio, producția de miere și de vinuri, producția de conserve, zahăr și din ciocolată, lactate și produse chimice.

Alte domenii de interes pentru companiile italiene sunt producția de lavandă și ulei de trandafir, destinate cosmeticelor și parfumurilor.

Liuben Petrov, secretar de stat în Ministerul Economiei, a spus că sectoarele prioritare pentru atragerea investițiilor sunt sectorul high-tech, cel al electronicelor, IT și industria farmaceutică.

Italia este al treilea mare partener străin al Bulgariei, după Germania și Rusia, schimburile comerciale dintre cele două țări fiind de peste 4 miliarde de euro pe an.

Investițiile italiene în Bulgaria depășesc 1,4 miliarde de euro, peste 1.000 de companii din Italia, cu 25.000 de angajați, desfășurând activități pe piața bulgărească.