Bulgaria țintește turiștii din România. Noul brand turistic aflat în pregătire
Bulgaria lucrează la un nou brand turistic integrat, care să prezinte țara drept o destinație atractivă pe tot parcursul anului, concentrat pe atragerea turiștilor din patru țări, respectiv România, Germania, Rusia și Marea Britanie, relatează Novinite.
Brandul urmează să fie definitivat până în luna februarie, a declarat secretatul de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Turismului, Ivo Marinov.
Oficialul a arătat la un eveniment pe tema turismului, organizat la Veliko Târnovo, că un brand regional pilot va fi creat până în februarie, care va fi ulterior folosit pentru dezvoltarea tuturor celorlalte branduri din țară.
Marinov a precizat că dezvoltarea noului brand are rolul de a prezenta Bulgaria ca o destinație atractivă și accesibilă pe tot parcursul anului.
El a adăugat că eforturile se vor concentra pe atragerea de turiști din patru țări, și anume România, Germania, Rusia și Marea Britanie, prioritățile fiind stabilite pe baza datelor obținute de la 37 de tour-operatori bulgari și 300 de tour-operatori străini, din 15 țări.
Grecia, Turcia, Austria și Cehia reprezintă principalii competititori ai Bulgariei în domeniul turismului, potrivit unei analize de piață prezentate la eveniment.
Bulgaria este considerată de turiștii străini și tour-operatori o destinație turistică recunoscută mai ales prin oportunitățile pentru turismul estival și prețurile accesibile.
Potrivit sondajului, 80% dintre vizitatorii străini au fost mulțumiți de vacanța în Bulgaria și 60% au revenit.
Marinov a spus că sezonul de vară a fost de succes, în pofida atentatului cu bombă de la Burgas din luna iulie, iar în primele nouă luni a avut loc o creștere de 8,7% a numărului de vizitatori străini, cât și a veniturilor.