Prima pagină » Știri externe » Călătoria cu avionul nu a fost niciodată mai sigură decât în 2013, dar 2014 a adus trei catastrofe într-o săptămână și peste 700 de victime

Călătoria cu avionul nu a fost niciodată mai sigură decât în 2013, dar 2014 a adus trei catastrofe într-o săptămână și peste 700 de victime

Călătoria cu avionul nu a fost niciodată mai sigură decât în 2013, dar 2014 a adus trei catastrofe într-o săptămână și peste 700 de victime
Cu trei catastrofe într-o săptămână și peste 700 de victime în primele șapte luni, 2014 se anunță deja un an negru pentru transportul aerian civil din lume, spre deosebire de 2013, care s-a situat la polul opus din punctul de vedere a securității, relatează AFP.

8 MARTIE: MISTERUL ZBORULUI MH 370

În această zi s-a produs unul dintre cele mai mari mistere ale aviației civile: la 8 martie, un avion Boeing 777 care efectua zborul MH 370 al companiei Malaysia Airlines decolează din Kuala Lumpur cu destinația Beijing. La bord sunt 239 de persoane, dintre care 227 de pasageri, majoritatea chinezi (153 de persoane). După 50 de minute, avionul dispare de pe ecranele radar. Ancheta a stabilit că avionul s-a îndreptat spre vest, în timp ce se afla între Malaysia și Vietnam, survolând apoi Malaysia, către strâmtoarea Malacca, apoi Oceanul Indian.

Experții apreciază că acesta s-a scufundat în sudul Oceanului Indian. Până în prezent nu a fost găsit niciun fragment din aeronavă, în pofida căutărilor intense desfășurate la vest de Australia.

17 IULIE: BLESTEMUL MALAYSIA AIRLINES

Un nou Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prăbușit la Donețk, în estul Ucrainei, regiune devastată de peste trei luni de un conflict armat între puterea de la Kiev și separatiștii proruși.

La bordul avionului se aflau 298 de persoane, dintre care 193 de cetățeni olandezi. Zborul MH 17 asigura legătura Amsterdam-Kuala Lumpur. Potrivit Statelor Unite, acesta a fost doborât de o rachetă sol-aer lansată dintr-o zonă controlată de rebelii proruși. Aeronava s-a prăbușit în apropiere de satul Grabove, lângă frontiera rusă.

Ancheta internațională este condusă de biroul olandez pentru securitate (OVV). Cutiile negre ale avionului sunt în curs de examinare de către Biroul britanic de anchetă privind accidentele aeriene (AAIB) din Farnoborough, la sud-vest de Londra.

23 IULIE: PRĂBUȘIRE ÎN PLIN TAIFUN ÎN TAIWAN

Un avion ATR 72-500 al companiei taiwaneze TransAsia Airways s-a prăbușit pe insula Penghu, în largul coastei occidentale a Taiwanului. Patruzeci și opt de persoane au murit în accident, iar zece au supraviețuit.

Zborul GE 222, care decolase din orașul Kaohsiung (sud-vest) și se îndrepta către insulele din largul coastei de vest, transporta 54 de pasageri și patru membri ai echipajului. Avionul s-a prăbușit peste mai multe case din apropiere de aeroportul Magong după o tentativă eșuată de aterizare. Zona era afectată de taifunul Matmo, însoțit de rafale violente de vânt și ploi puternice.

Avionul a explodat la impactul cu solul și era cuprins de flăcări când au sosit primele ajutoare la fața locului.

24 IULIE: DRAMĂ DEASUPRA SAHAREI

Un avion Air Algerie, care plecase din Ouagadougou cu 116 persoane la bord, a dispărut de pe radare în timp ce survola Mali, cu destinația Alger.

Potrivit președinției din Burkina Faso, epava a fost găsită în nordul Mali, în apropiere de frontiera cu Burkina Faso, fără alte detalii.

Aeronava MD-83 al constructorului american McDonnell Douglas este una dintre cele mai vândute din istoria aeronautică.

Cauzele accidentului sunt încă necunoscute. „Nu trebuie să se excludă nicio ipoteză înainte de a avea toate elementele”, a apreciat joi seara șeful diplomației franceze Laurent Fabius.

2013, ANUL SIGURANȚEI AERIENE

În materie de siguranță aeriană civilă, seria neagră a primelor șapte luni ale lui 2014 contrastează cu bilanțul din 2013: potrivit Agenției Europene pentru Securitate Aeriană (AESA), călătoria cu avionul nu a fost niciodată mai sigură decât în 2013, în pofida numărului de pasageri în creștere constantă în lume (peste trei miliarde de pasageri transportați).

Datele compilate de agenția cu sediul în Koln (vestul Germaniei) menționează doar 224 de victime în acest an, dintr-un total de 17 accidente, cel mai mic din 2009 și cu mult inferior mediei anuale de 27.

Citește și