Prima pagină » Știri externe » Cambridge Analytica a intrat în faliment. Ce datorii are compania care a provocat pierderi de miliarde Facebook-ului

Cambridge Analytica a intrat în faliment. Ce datorii are compania care a provocat pierderi de miliarde Facebook-ului

Cambridge Analytica a intrat în faliment. Ce datorii are compania care a provocat pierderi de miliarde Facebook-ului
Mai multe pe gandul.info

Procedurile de faliment fac parte din procesul de închidere a societății și a firmei mamă din Marea Britanie. Compania a acuzat un „asediu de acoperire mediatică” care i-au lăsat fără clienți și au forțat închiderea acesteia, menționează BBC.

În dosarele judecătorești depuse la un tribunal din New York, Cambridge Analytica a declarat că are active de până la 500.000 de dolari și datorii de la 1 până la 10 milioane de dolari.

Autoritățile de reglementare au declarat că în ciuda închiderii și disponibilizării personalului, investigațiile privind modul în care firma a folosit datele Facebook vor continua.

Rețeaua de socializare a afirmat că date a aproximativ 87 de milioane de utilizatori au fost sustrase atunci când oamenii au completat un quiz găzduit de către site, apoi informațiile au fost transmise către firma de consultanță Cambridge Analytica, care a fost acuzată că le-a folosit pentru campanii politice.

Ccompania de onsultanță politică a susținut întotdeauna că nu a făcut nimic greșit în modul în care a obținut și a utilizat datele.

În martie, compania Cambridge Analytica a anunțat suspendarea directorului general, Alexander Nix, și inițierea unei investigații independente pentru a stabili dacă au existat activități ilegale în campanii electorale.

Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanță britanică Cambridge Analytica, a anunțat rețeaua de socializare online.

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani și a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obținerea datelor, a declarat pentru publicația Observer: „Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obține milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania”. Documente obținute de publicația Observer și confrmate de Facebook relevă că, până la sfârșitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii și luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane. Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informațiile au fost colectate printr-o aplicație numită „thisisyourdigitallife”, creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge. Prin intermediul companiei sale, Global Science Research (GSR), în colaborare cu firma Cambridge Analytica, sute de mii de utilizatori Facebook au fost plătiți să facă teste de personalitate sub pretextul folosirii datelor pentru studii academice. Însă aplicația colecta și datele din listele de „prieteni” ale celor care au acceptat testele, astfel că au fost obținute profilurile a zeci de milioane de persoane.

 

 

Citește și