Prima pagină » Știri externe » Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” – FOTO

Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” – FOTO

Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” - FOTO

Berlinul a evitat mesajele publice politicoase despre coronavirus, preferând să le reamintească cetățenilor regulile printr-un mesaj mai direct și mai frapant, adresându-se mai degrabă celor care nu poartă mască de protecție.

Un anunț redat de ziarele locale tranmis de senatul capitalei germane ca parte a unei campanii de informare publică prezintă o femeie în vârstă care arată degetul mijlociu, alături de mesajul: „Un deget pentru toți cei fără mască: rămânem la regulile corona (n.r. coronavirus)”.

Un purtător de cuvânt al Visit Berlin, agenția de turism care a dezvoltat campania, a declarat că serviciile publice nu își permiteau să îi moralizeze de sus pe cetățeni.

Campanie controversată la Berlin: „Subliniază situația dramatică a pandemiei”

„Am vrut să folosim un limbaj care să se potrivească personajului berlinez și care subliniază situația dramatică a pandemiei – și am reușit să facem asta”, a declarat purtătorul de cuvânt pentru Guardian.

Tema cu pensionarul supărat face parte dintr-o campanie mai largă, lansată în septembrie, cu o serie de afișe tipografice în germană, engleză, turcă și arabă, cu sloganuri ușor neobișnuite, dar puțin mai agresive, cum ar fi „Poartă masca. Pentru a împiedica stingerea luminilor (n.r. referință la deces)”.

Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Am vrut să se potrivească cu situația pandemică dramatică!” /„Este arogantă și ofensatoare!” - FOTO

„Am vrut să folosim un limbaj care să se potrivească personajului berlinez și care subliniază situația dramatică a pandemiei – și am reușit să facem asta”

În trecut, compania de transport public din Berlin, BVG, a câștigat numeroase premii pentru o campanie publicitară care îmbrățișează, mai degrabă decât să-și ceară scuze pentru imaginea capitalei, ca un „răzvrătit simbolic” într-o zonă care se mândrește cu eficiența și respectabilitatea.

Într-o reclamă BVG, navetiștii l ise transmite faptul că prețul unui abonament este absolut justificat, deoarece închiderea unei uși a autobuzului în fața unui pasager necesită o pregătire intensă.

Totuși, venind de la guvernul orașului, noua campanie de coronavirus a implicat o schimbare de ton care nu a fost plăcută de toți berlinezii.

Secretarul general al Democraților Liberi de centru-dreapta a declarat că campania nu a fost „nici amuzantă, nici neconvențională, ci arogantă și jignitoare”. Un delegat independent a susținut că a depus acuzații referitoare la „incitarea oamenilor”.

Citește și