Canada, Europa și Japonia ordonă verificarea emițătoarelor de avarie la avioane Boeing și Airbus

Publicat: 16 08. 2013, 17:12
Actualizat: 02 10. 2018, 04:21

Autoritățile canadiene de reglementare în transporturi au ordonat verificarea unor emițătoare de avarie la majoritatea aeronavelor Boeing și Airbus, decizie urmată de Europa și Japonia, după ce un astfel de dispozitiv fabricat în Canada a luat foc în iulie la bordul unui Dreamliner 787, la Londra.

Dispozitivele sunt fabricate în Canada de Honeywell International.

Operatorii aerieni trebuie să efectueze verificările în termen de 150 de zile de la intrarea în vigoare a directivei, pe 26 august, a anunțat Transport Canada, citată de Bloomberg.

Alte țări urmează în mod automat astfel de recomandări, așa cum au procedat vineri autoritățile europene și japoneze.

Ordinul are la bază posibilitatea ca un cablu defect de la un emițător de localizare de urgență să fi provocat un incendiu pe 12 iulie la bordul unui Boeing 787 parcat la Londra.

Directiva canadiană se referă la 11 modele de avioane Boeing, între care 787, 777 și 737, și șapte modele Airbus, precum A320, A330 și A380. Verificările vor fi făcute și în cazul avioanelor business Falcon 7X al Dassault Aviation și L-382, versiunea civilă a avionului de transport Hercules al Lockheed Martin.

Ordinul se aplică la nivel mondial, astfel că sunt afectate peste 3.000 de avioane Boeing și Airbus, a declarat Philip Tang, director la Transport Canada.

În luna ianuarie, toate avioanele 787 au fost consemnate la sol, pentru o perioadă de trei luni, după ce Administrația Federală pentru Aviație din SUA a blocat cursele acestora din cauza producerii a două incidente, de supraîncălzire a bateriilor iun-litiu.

Boeing a recomandat deja de luna trecută verificarea emițătoarelor avioanelor, iar operatorii care au făcut deja acest lucru nu trebuie să repete controalele.

ANA Holdings și United Airlines au descoperit cabluri deteriorate la emițătoarele de avarie de la unele avioane Dreamliner, în urma recomandării pentru controale făcută de Boeing, care susține ca aceste inspecții să devină obligatorii.

Ministerul japonez al Trasporturilor a dispus la rândul său verificarea dispozitelor fabricate de Honeywell. Ordinul se referă la 82 de avioane Boeing și Airbus, inclusiv aeronavele 787 operate de Japan Air și Ana.

Agenția Europeană pentru Siguranță în Aviație a adoptat ordinul Transport Canada, extinzând mandatul de inspecție la toți operatorii europeni.

Honeywell susține acțiunea autorităților canadiene și continuă să coopereze cu agențiile care investighează incendiul din iulie de la avionul unei companii din Etiopia.

Incendiul de la bordul aeronavei 787 provocat de emițătorul de urgență, alimentat cu baterii litiu, a reaprins temerile referitoare la sistemul electric al aparatelor Dreamliner.

Autoritățile canadiene au inspectat o fabrică a Honeywell din Mississauga, Ontario, și o alta a subcontractorului Instrumar din St John”s, Newfoundland.

Transport Canada a cerut operatorilor aerieni să nu urmeze instrucțiunile originale de întreținere ale Honeywell, dar nu a menționat motivul.

În 14 august, ANA Holdings a descoperit alte defecțiuni, la cablurile sistemului de stingere a incendiilor, la bordul a trei 787. Defecțiunile, care au fost remediate prin înlocuirea unor piese, ar fi dus la declanșarea unui alt extinctor decât cel necesar, în cazul unui incendiu la unul dintre motoare.