Căpitanul Ever Given, găsit vinovat pentru blocajul din Canalul Suez. Ce greșeală a făcut acesta
Autoritatea Canalului Suez a stabilit vinovatul pentru blocarea căii navigabile vreme de șase zile în luna martie: căpitanul navei Ever Given, care a rămas blocată de-a curmezișul canalului.
Astfel, potrivit oficialilor egipteni, căpitanul ar purta întreaga responsabilitate pentru incident, informează Digi24.
Datele din cutia neagră arată că acesta a pierdut controlul navei din cauză că a dat prea multe comenzi într-un timp mult prea scurt.
Ca urmare a costurilor ridicate ale deblocării canalului, autoritățile din Egipt cer acum despăgubiri de peste jumătate de miliard de dolari, iar nava a fost pusă sub sechestru de Cairo.
Egiptul a cerut despăgubiri de 916 milioane de dolari de la proprietarul Ever Given, dar a și-a redus semnificativ pretențiile financiare.
Compania de asigurări care îi reprezintă pe proprietarii Ever Given susține că autoritățile de la Cairo nu au oferit o justificare plauzibilă pentru suma solicitată.
La rândul său, compania care deține nava a învinuit autoritățile egiptene că au permis intrarea acesteia în Canalul Suez în timpul unei furtuni de nisip.
Investigațiile inițiale asupra accidentului vorbeau de o rafală bruscă de vânt, care ar fi dus la eșuarea vasului.
Egiptul a solicitat despăgubiri de aproape un miliard de dolari de la proprietarii Ever Given
După ce nava a blocat timp de mai multe zile circulația în Canalul Suez, Egiptul a confiscat-o și a solicitat despăgubiri de 916 milioane de dolari de la proprietarul vaporului, sumă despre care susține că reprezintă costul operațiunii de repunere pe linia de plutire.
Specialiștii în transport maritim au spus, însă, la acea dată, că pretențiile financiare ale Egiptului sunt exagerate.
Mai mult, o serie de companii de asigurări în domeniul transportului maritim au spus atunci că suma solicitată de Egipt este „umflată exagerat” și „revoltătoare”.
Ulterior, autoritățile de la Cairo și-au redus pretențiile financiare.
Canalul Suez a fost blocat timp de aproape o săptămână de nava Ever Given, eveniment care a dus la pierderi de miliarde de euro și la perturbarea comerțului maritim global. Aproximativ 400 de vase au așteptat deblocarea Canalului Suez, inclusiv nave care transportau zeci de mii de animale vii din România.