Organizația „The Flyers Rights”, care reunește pasageri, a chemat în instanță Administrația Federală de Aviație după ce agenția a respins solicitarea sa de a reglementa dimensiunile în care ar trebui să se încadreze scaunele din avion, precum și distanța care ar trebui să fie între rânduri.
Un complet format din trei judecători federali a declarat că FAA s-a sprijinit pe teste și studii irelevante înainte de a proceda la stabilirea spațiului dintre scaune, în funcție de confort și nu de siguranța pasagerilor. Prin urmare, instanța a decis că FAA trebuie să vină cu un răspuns mult mai bine argumentat la îngrijorările ridicate de pasageri.
„Aplaudăm decizia Curții, iar drumul către lărgirea scaunelor a devenit mai vizibil”, a spus purtătoarea de cuvânt a organizației „Flyers Rights”.
Grupul a ridicat, de fapt, un semnal de alarmă asupra faptului că scaunele mici, apropiate prea mult unul de celălalt, pot încetini intervenția de urgență în caz de evacuare și pot crește riscul apariției cheagurilor de sânge, în cazul pasagerilor.
Industria aviatică s-a opus, de mai mult timp, unei reglementări în acest sens. Grupul său principal, Airlines for America, a refuzat să comenteze pe această temă.
Companiile aeriene și-au redus, treptat, spațiul dintre rândurile de scaune în avion pentru a mări numărul acestora în vederea creșterii veniturilor obținute din vânzarea de bilete.
Anul acesta, în presă s-au scurs informații potrivit cărora American Airlines plănuia să comande un nou Boeing 737 cu doar 74 de cm distanță între ultimele trei rânduri pentru a face loc pentru un rând suplimentar de locuri „premium” în față.
„Flyers Rights” susține că dimensiunea medie s-a micșorat și ea, de la 47 de cm, cât era în urmă cu zece ani, la 43, în prezent.
Problematica ar putea ajunge în Congres. Anumiți parlamentari au propus o legislație, pe această temă.