Potrivit datelor prezentate de Departamentul pentru Educație din Marea Britanie, în anul școlar 2014-2015, autoritățile locale au alocat 306 milioane de euro școlilor, banii fiind distribuiți în funcție de numărul de elevi care învață engleza „ca a doua limbă”.
Cea mai mare parte a fondurilor sunt alocate pentru profesorii care predau engleză copiilor străini, pentru asistenții bilingvi și translatori pentru părinți. În plus, tot mai mulți profesori se înscriu la cursuri pentru a învăța să predea engleza ca limbă străină, adesea pe cheltuiala proprie. Unele școli sunt nevoite să organizeze cursuri separate pentru copiii care au venit recent din alte țări. Elevii vorbitori nativi de limbă engleză au adesea de pierdut, întrucât mai multe resurse și timp sunt alocate colegilor de clasă care provin din familii imigrante.
Date recente arată că numărul elevilor care învață engleza „ca a doua limbă” a crescut cu o treime în cinci ani, astfel că în prezent 1,1 milioane de elevi folosesc o altă limbă acasă.
Numărul elevilor vorbitori de limbă română a înregistrat cea mai mare creștere, de 527 la sută în cinci ani. Aceștia sunt urmați de elevii vorbitori de letonă (creștere de 414 la sută), maghiară (359 la sută) și bulgară (255 la sută).
Pe lângă numărul mare de familii care imigrează în Marea Britanie, alte presiuni sunt create de rata ridicată a natalității în rândul acestor familii după ce se mută pe teritoriul britanic, potrivit Oficiului Național de Statistică.