Prima pagină » Știri externe » Cât de gravă este situația la Facebook. Mark Zuckerberg cere „câțiva ani” pentru a rezolva problemele

Cât de gravă este situația la Facebook. Mark Zuckerberg cere „câțiva ani” pentru a rezolva problemele

Cât de gravă este situația la Facebook. Mark Zuckerberg cere
Mai multe pe gandul.info

În cadrul unui interviu, Zuckerberg susține că una dintre problemele platformei de media sociale este că este „idealistă” și că se concentrează asupra aspectelor pozitive ale legăturilor dintre oameni.

„Cred că acum oamenii se concentrează în mod corect asupra unor riscuri și dezavantaje. Cred că vom ieși din această groapă, dar va dura câțiva ani. Mi-aș dori să putem rezolva toate aceste probleme în trei sau șase luni, dar realitatea este că soluționarea unor chestiuni va dura mai mult timp”, a spus Mark Zuckerberg.

Fondatorul Facebook a apărat politicile companiei sale și a respins criticile venite din partea directorului general al companiei Apple, Tim Cook.

„Consider că argumentul este extrem de nepotrivit. Și deloc în concordanță cu adevărul. Realitatea este că, dacă vrei să construiești un serviciu care să ajute la conectarea tuturor persoanelor în lume, atunci sunt o mulțime care nu își pot permite să plătească. Prin urmare, ca și în cazul multor media, un model susținut de publicitate este singurul model rațional”, a mai spus Zuckerberg.

Congresul Statelor Unite i-a cerut în mod formal, la 23 martie, lui Mark Zuckerberg să depună mărturie în cazul Facebook-Cambridge Analytica. Zuckerberg a declarat că este dispus să fie audiat, dacă în acest fel vor fi furnizate toate informațiile relevante despre acest caz.

Un activist pentru transparență, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicațiile The New York Times și Observer că firma Cambridge Analytica, deținută de miliardarul specializat în tranzacții speculative Robert Mercer și condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării și influențării preferințelor electorale. Aceeași companie de consultanță a fost implicată în campania pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani și a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii și luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.

Citește și