Prima pagină » Știri externe » Cât de similare sunt, de fapt, cazurile Malaysia Airlines și Air France 447. Avionul companiei franceze s-a prăbușit în 2009 și a fost găsit doi ani mai târziu

Cât de similare sunt, de fapt, cazurile Malaysia Airlines și Air France 447. Avionul companiei franceze s-a prăbușit în 2009 și a fost găsit doi ani mai târziu

Cât de similare sunt, de fapt, cazurile Malaysia Airlines și Air France 447. Avionul companiei franceze s-a prăbușit în 2009 și a fost găsit doi ani mai târziu
Dispariția avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines prezintă similitudini și divergențe cu accidentul zborului AF447 al Air France, care se deplasa pe ruta Rio de Janeiro-Paris, produs deasupra Oceanului Atlantic în iunie 2009, relatează AFP.

SIMILITUDINI

– La 17 zile de la dispariția sa de pe radare, avionul Boeing nu a fost încă localizat. Epava avionului Airbus A330 al Air France a fost localizată în aprilie 2011, la doi ani de la dispariție. Doar câteva piese ale aeronavei, între care ampenajul, au fost recuperate la o săptămână de la accident.

– Numărul pasagerilor (239 de pasageri, dintre care 12 membri ai echipajului) este comparabil cu cel al avionului Air France (228 de pasageri, între care 12 membri ai echipajului).

– Avioanele Boeing 777-200 și Airbus A330 sunt considerate aeronave extrem de fiabile, cu un număr mare de exemplare în serviciu și puține accidente.

– Echipajul nu a emis niciun mesaj de alertă.

– Avionul a fost avariat la sol, apoi reparat. În cazul Air France, acest eveniment nu a jucat strict niciun rol în accident.

DEOSEBIRI

– Zborul AF447 a lăsat urme grație mesajelor automate ACARS (mesaje de anomalie, pană sau oprire a sistemului). Astfel, au fost trimise 24 de mesaje în patru minute. Potrivit autorităților malaysiene, sistemele ACARS – precum și transponderul – au fost întrerupte deliberat în cazul avionului Boeing.

– Cele două avioane erau în zbor de croazieră în momentul dispariției dar în cazul Malysia Airlines, avionul a schimbat rapid planul de zbor către Oceanul Indian, navigând apoi câteva ore, probabil până la epuizarea rezervelor de carburant.

– AF447 s-a prăbușit în apele internaționale, iar anchetatorii francez au fost mandatați legal să investigheze cazul. În cazul Malaysia Airlines, atât timp cât nu se știe unde s-a prăbușit, nu se știe care sunt autoritățile competente.

Similitudini sau deosebiri? Ce se știe până în prezent:

– Avionul Malaysia Airlines s-a scufundat întreg? Cel al Air France s-a prăbușit fără să se dezintegreze.

– Avionul Malaysia Airlines a întâmpinat probleme tehnice?

– Boeingul s-a scufundat în mare?

Zborul AF447 a dispărut într-o zonă neacoperită de radare și s-a scufundat la 3.900 de metri adâncime.

Dacă fragmentele reperate în sudul Oceanului Indian aparțin avionului Boeing, căutările ar putea să se complice și mai mult decât în cazul AF447. Chiar în cazul unei derive nord-sud, zona se situează la mii de kilometri de coastele australiene într-o regiune traversată de rafale de vânt puternice.

– Avionul s-a dezintegrat în zbor? Anchetatorii par să excludă această ipoteză, Boeingul zburând timp de mai multe ore după dispariție.

Citește și