Cheltuielile totale ale americanilor în cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheză startul sezonului de vânzări de iarnă, au crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vânzările online au depășit vineri pentru prima dată 1 miliard de dolari.
Cheltuielile totale ale americanilor în cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheză startul sezonului de vânzări de iarnă, au crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vânzările online au depășit vineri pentru prima dată 1 miliard de dolari.
Retailerii au raportat un avans consistent al vânzărilor în weekend-ul Black Friday, care începe joi seara de Ziua Recunoștinței și se încheie duminică, cu mai mulți clienți în magazine, dar și un interes mai ridicat pentru discount-urile oferite online, scrie cotidianul Wall Street Journal.
Avansul cheltuielilor nu a fost însă la fel de robust ca în anul anterior, iar unii indicatori au arătat declinul vânzărilor în magazine în ziua de vineri, Black Friday, ridicând semne de întrebare dacă nu cumva strategiile retailerilor atrag în aceast interval cheltuieli care ar fi avut loc în următoarea perioadă.
Retailerii cu prezență online solidă au fost cei mai bine poziționați pentru a câștiga: pentru prima dată, mai mult de jumătate din consumatori au afirmat că au cumpărat de pe internet în cele patru zile. Doar vineri, cheltuielile online au trecut, pentru prima dată, de 1 miliard de dolari, potrivit datelor firmei de analiză comScore Inc.
Cheltuielile totale pentru cele patru zile s-au ridicat la 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult față de același interval anul trecut, a anunțat Federația Națională a Retailerilor. Anul trecut, vânzările au crescut cu 16%.
Un sondaj realizat pentru organizația retailerilor de firma BIGinsight a arătat cheltuieli medii de 423 dolari pe parcursul weekend-ului pentru fiecare consumator, în urcare cu 6% raportat la 398 dolari anul trecut.
Un debut în forță al sezonului de vânzări de iarnă nu înseamnă neapărat o creștere a cheltuielilor în acest interval, notează Wall Street Journal. Unii retaileri sunt preocupați că sezonul de iarnă va avea rezultate slabe.
„Mă tem că educăm consumatorul să cumpere doar în acest weekend”, a declarat John Abt, coproprietar al retailerului american Abt Electronics. Vânzările companiei de Black Friday au crescut cu 22%, iar cele online cu 64% de Ziua Recunoștinței.
Anul trecut, vânzările de retail au început în forță în noiembrie, cu un avans de 6,7% față de anul anterior, ritm care a încetinit în decembrie, potrivit datelor Departamentului Comerțului. În ultima lună a anului, vânzările au fost cu 6% mai mari față de decembrie 2010.
Retailerii se așteaptă în acest an la o creștere a vânzărilor mai lentă față de anul trecut. Federația Națională a Retailerilor estimează un avans de 4,1% al vânzărilor de iarnă, la 596,1 miliarde de dolari, față de o creștere de 5,6% anul anterior.
Estimarea ar putea fi îmbunătățită dacă Congresul SUA adoptă rapid legislația necesară pentru reducerea deficitului bugetar, astfel încât să evite activarea, la începutul anului următor a unui set de reduceri de cheltuieli și majorări de taxe.
„Dacă se ajunge până în Ajunul Crăciunului, ar putea avea consecințe negative pentru restul sezonului de vânzări”, a declarat președintele organizaației retailerilor, Matt Shay.
Vânzările online din SUA au crescut cu 21% de Black Friday, față de anul trecut, potrivit diviziei IBM Smarter Commerce. Estimările firmei iau în calcul date de la 500 de retaileri, inclusiv 50 din cei mai mari 100 de comercianți online.
Totuși, în timp ce numărul de clienți pe online a crescut, valoarea medie a comenzilor a scăzut cu 4,7%, la 181 dolari. Numărul mediu de produse incluse într-o singură comandă a coborât cu 12%, la 5,6 produse, reflectând condițiile de livrare gratuită oferite de comercianți.