Ce anunț a făcut compania aeriană rusă al cărei avion s-a prăbușit în Sinai
UPDATE 19.00. Avionul de pasageri rus prăbușit în regiunea egipteană Sinai nu a fost lovit de niciun obiect din exterior, iar pilotul nu a transmis niciun semnal de alertă înaintea dispariției de pe radare, anunță o sursă din cadrul Comisiei ruse de investigații, citată de site-ul agenției Itar-Tass.
Sursa citată nu a oferit detalii, dar comantariile sale se bazează pe examinarea preliminară a cutiilor negre ale avionului de tip Airbus A321 prăbușit sâmbătă în Peninsula Sinai.
Incidentul aerian s-a soldat cu moartea celor 224 de persoane aflate la bord.
Potrivit Guvernului egiptean, cutiile negre au fost examinate de experți egipteni și ruși, asistați de specialiști din Franța și Germania.
Compania aeriană rusă Kogalimavia a transmis luni că o „activitate externă” a provocat prăbușirea avionului său sâmbătă, în Peninsula Sinai. „Singura explicație plauzibilă este că prăbușirea a fost cauzată de către o activitate externă”, a declarat directorul general al companiei aeriene.
Știrea inițială. „Singura explicație rezonabilă este că (prăbușirea) a fost (cauzată de către o) activitate externă”, a declarat un oficial din cadrul companiei.
O anchetă, în curs, a unor experți ruși în aviație, care folosesc date provenind de la „cutiile negre” ale avionului nu și-a prezentat concluziile încă.
Terorismul nu poate fi îndepărtat ca o posibilă cauză a accidentului, a declarat pentru BBC un purtător de cuvânt al Kremlinului.
Adjunctul directorului companiei aeriene – care a fost redenumită ulterior Metrojet – a respins, într-o conferință de presă pe care a susținut-o la Moscova, posibilitatea unei defecțiuni tehnice sau unei erori de pilotaj.
„Singura (explicație) a distrugerii avionului în timpul zborului poate fi un impact, pur mecanic, o influență fizică asupra avionului”, a declarat Aleksandr Smirnov.
Coada avionului a fost avariată în 2001, la o decolare, a recunoscut alt oficial din cadrul companiei.
Însă el a subliniat că avaria a fost reparată și că nu este considerată un factor în prăbușire.
Avionul a pierdut viteză și a început să coboare rapid, iar echipajul nu a încercat să intre în contact și să raporteze situația de la bord, a adăugat Smirnov.
Dezastrul a avut loc sâmbătă, la scurt timp după ce Airbusul A321 a decolat de la stațiunea egipteană Sharm el-Sheikh și se îndrepta către orașul rusesc Sankt petersburg.
Avionul avea la bord 217 pasageri – inclusiv 25 de copii – și șapte membri ai echipajului.
„Nu există o combinație de defecțiuni ale sistemelor care să fi condus la dezintegrarea avionului în aer”, a subliniat Smirnov.
– CRONOLOGIE: cursul zborului KGL9268
3.58 GMT (5.58, ora României): Avionul decolează de la Sharm el-Sheikh, potrivit unui comunicat al Guvernului egiptean.
4.14 GMT: Avionul nu contactează, așa cum era programat, controlul de trafic aerian de la Larnaca (Cipru), potrivit lui Serghei Izdolsky, un oficial din cadrul Agenției ruse pentru transport aerian.
aproximativ 4.17 GMT: Avionul coboară către Peninsula Sinai, potrivit Airbus
9.12 GMT: Avionul urma să aterizeze pe Aeroportul Pulkovo de la Sankt Petersburg