Prima pagină » Știri externe » Ce pensie uriașă va încasa șeful demisionar al Volkswagen

Ce pensie uriașă va încasa șeful demisionar al Volkswagen

Ce pensie uriașă va încasa șeful demisionar al Volkswagen
Directorul general al Volkswagen (VW), Martin Winterkorn, care și-a anunțat miercuri demisia din cauza scandalului emisiilor, a acumulat o pensie de 28,6 milioane euro în timpul mandatului său și ar putea primi compensații de alte câteva milioane euro, în funcție de cum va fi clasificată plecarea sa

După ce Winterkorn a dezvăluit miercuri că a cerut board-ului VW încheierea mandatului său de CEO, purtătorul de cuvânt Claus-Peter Tiemann a refuzat să comenteze câți bani va primi directorul general la plecarea din companie, transmite Bloomberg.

În cel mai recent raport anual al grupului se arată că Winterkorn, CEO al VW din 2007, poate, teoretic, să primească două sume semnificative.

La sfârșitul anului 2014, pensia lui Winterkorn se ridica la 28,6 milioane de euro, potrivit raportului, care nu descrie condițiile care ar putea determina compania să nu o plătească.

În anumite condiții, Winterkorn poate primi și compensații echivalente cu remunerația sa pe doi ani.

Anul trecut, Winterkorn a fost al doilea cel mai bine plătit CEO din Germania, primind în total 16,6 milioane de euro sub formă de bonusuri din partea grupului VW și a acționarului majoritar al acestuia, Porsche.

Winterkorn poate primi și compensații dacă board-ul de supraveghere decide încheierea anticipată a contractului acestuia. Totuși, dacă decizia board-ului este determinată de o vină a directorului general, atunci acesta nu primește compensații.

Comitetul executiv al consiliului de supraveghere a anunțat miercuri, într-un comunicat, că Winterkorn „nu a avut cunoștință despre manipularea datelor referitoare la emisiile automobilelor diesel” și că îi respectă decizia de a demisiona.

Totodată, board-ul i-a mulțumit directorului general pentru contribuția imensă la dezvoltarea companiei.

Winterkorn, în vârstă de 68 de ani,a declarat miercuri că a fost șocat să afle despre amploarea comportamentului incorect care a avut loc în companie.

Autroritățile americane de mediu au anunțat pe 18 septembrie că producătorul auto german a trișat în timpul testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel comercializate din 2009.

„Ca CEO accept responsabilitatea pentru neregulile care au fost descoperite la motoarele diesel și am solicitat consiliului de supraveghere încetarea rolului meu de director general. Fac acest gest în interesul companiei, cu toate că nu am făcut nimic incorect”, a spus Winterkorn.

În raportul anual se mai menționează faptul că Winterkorn are dreptul să folosească un automobil al companiei în anii în care sunt plătite beneficiile.

Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autoritățile americane în privința emisiilor poluante”, anunță Agenția americană pentru Protecția Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului.

Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Oficiali din Germania și Franța au cerut marți ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.

Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.

Citește și