Prima pagină » Știri externe » Ce să spui în Franța pentru a nu avea probleme cu localnicii. Cuvântul-cheie care îi scoate pe turiști din situații grele

Ce să spui în Franța pentru a nu avea probleme cu localnicii. Cuvântul-cheie care îi scoate pe turiști din situații grele

Ce să spui în Franța pentru a nu avea probleme cu localnicii. Cuvântul-cheie care îi scoate pe turiști din situații grele
Ce să spui în Franța pentru a nu avea probleme cu localnicii. Cuvântul-cheie care îi scoate pe turiști din situații grele

Jocurile Olimpice au adus în Franța un număr uriaș de turiști, însă francezii nu sunt cunoscuți ca fiind cei mai primitori oameni când vine vorba despre turism.

Deși vorbim despre cea mai vizitată țară din lume, despre francezi se spune că ar fi destul de reci și chiar nepoliticoși cu turiștii, mai ales cu cei care nu vorbesc limba franceză.

Dacă există un lucru pe care parizienii își doresc ca turiștii să îl știe, acesta este un cuvânt simplu, format din șapte litere: Bonjour.

Să știi cum să spui „bună ziua” în franceză ar putea părea o idee banală, dar experții spun că este primul pas, unul esențial, pentru cei care vor să facă o impresie bună, notează CNN.

„Dacă mergi în Franța și nu începi toate interacțiunile cu «bonjour», s-ar putea să ai parte de o reacție nepoliticosă”, spune Elisabeth Guenette, care împărtășește în mod regulat sfaturi lingvistice și cunoștințe culturale acumulate de-a lungul anilor în care a predat atât în Franța, cât și în Statele Unite.

Guenette are peste 150.000 de urmăritori pe rețelele sociale.

În timp ce „scuzați-mă” ar putea fi o modalitate acceptabilă de a atrage atenția cuiva în SUA, în Franța ar fi considerat prea abrupt și nepoliticos.

„Începerea discuției cu «bonjour» vă va schimba deja experiența. Aceasta este regula nr. 1”, spune Guenette.

Folosirea acestui cuvânt se aplică peste tot în Franța

Această regulă se aplică indiferent dacă vă cazați într-un hotel, cumpărați o baghetă sau faceți o rezervare la restaurant, spune contesa Marie de Tilly, specialistă în etichetă și care oferă servicii pentru mărci de renume, precum Chanel și Cartier.

„Dacă nu spui «bonjour», personalul restaurantului „nu va munci prea mult pentru a-ți rezerva o masă. Este un cuvânt-cheie”, explică aceasta.

Guenette spune că același principiu se aplică dacă pur și simplu intrați într-un magazin, chiar dacă doar căutați suveniruri și nu aveți neapărat nevoie de ajutor din partea personalului.

„Aceasta este o diferență față de cultura americană. (În Franța), „în orice magazin în care intri și în care poți vedea oamenii care lucrează acolo, trebuie să-i saluti”, mai spune ea.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele