Ce scrie într-un „manual de propagandă” din Coreea de Nord
În onoarea împlinirii a 70 de ani de la eliberarea Coreei de Nord și înființarea Partidului Muncitorilor din Coreea de Nord, au fost publicate peste 300 de sloganuri politice în cotidianul oficial al partidului. Majoritatea au un ton autoritar și puternic, de la patrioticul „trăiește viața ca soldat” până la mai ostilul „anihilează-i până la ultimul”, atunci când este vorba despre o invazie inamică.
Totuși, câteva sloganuri par să descrie bunăstarea pe care Coreea de Nord încearcă să o afișeze. Phenianul vrea ca cetățenii săi să „cultive legume în sere întinse” și „să practice sporturile în mod ofensiv”, după stilul gherilelor antijaponeze, potrivit agenției nord-coreene KCNA.
Temele prezente includ agricultura, armata, progresele științifice, educația, comportamentul social și, bineînțeles, patriotismul. În lista cu cele 300 de sloganuri, termenul „țară de basm” apare ce cinci ori, sunt peste 300 de semne ale exclamării.
„Fructele să cadă în cascadă și aroma lor dulce să umple aerul pe o mare de meri la poalele trecătorii Chol!”, susține unul dintre sloganuri. „Să ne transformăm într-o țară a ciupercilor cultivând ciuperci în mod științific, intensiv și la nivel industrial!”, afirmă un altul.
Dar atunci când este vorba despre competiția la scară globală, Coreea de Nord își sfătuiește cetățenii să se dedice progresului fabricând „bunuri de calitate”, cultivând „livezi” și „cereale”, având „uniforme școlare mult mai stilate”, și „câștigând mai multe medalii de aur!”.