Oficialul a minimalizat impactul economic al crizei, apreciind că firma a gestionat problema într-un mod adecvat.
‘Este de competența politicienilor să încerce să se asigure că locurile de muncă ale celor 600.000 de angajați ai companiei pe plan global nu sunt în pericol’, le-a declarat jurnaliștilor Sigmar Gabriel.
Marți, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel la care a fost montat softul ce permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat marți că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen.
Săptămâna trecută, Carsten Brzeski, economist șef la ING Germania, a apreciat că actuala criză a refugiaților și ‘șocul Volkswagen’ reprezintă noi riscuri la adresa economiei germane. Este neclar care va fi impactul crizei VW, dar economia va fi afectată, ținând cont de mărimea companiei. VW este ‘unul dintre cei mai importanți campioni globali ai Germaniei și un motor de creștere semnificativ al economiei’, susține Brzeski.
Și Jennifer McKeown de la Capital Economics a apreciat că scandalul Volkswagen reprezintă un nou risc la adresa activității economice din Germania, alături de încetinirea din China.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.